Article_top

Гроздан Караджов

Снощи столичани, а и цяла България, станахме свидетели на зле замислено и слабо изпълнено артистично изпълнение на таксиметровите шофьори. Целта му бе да се изнерви максимално обществото, за да преглътне по-лесно запазването на привилегиите на таксиметровите картели да не плащат данъци и осигуровки, и да не отговарят на елементарни условия за сигурност.

ТАКСИТА БЛОКИРАХА "ОРЛОВ МОСТ". БЕЗ ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ

Сцената е “Орлов мост”. Изпълнителите са стотина от хилядите феодално зависими шофьори със своите таксита, които блокираха снощи софийското кръстовище в час пик. Сценаристи са собствениците на няколко големи таксиметрови фирми. Фабулата се развива като блицкриг – “спонтанно” организирали се шофьори на таксита се събират, блокират пътя, бързо се появяват депутат-вносител на “удобния” закон и министъра на транспорта, започват и приключват преговори, и кръстовището е опразнено. Обещанието на управляващите е Народното събрание да изпълни всички изисквания на такситата.

Нищо, че те с в ущърб на обществото и на бюджета.

Категорично не съм съгласен с това!

Въпросите, на които трябва да си отговорим днес, са простички. Даже, бих казал, риторични:

1. Трябва ли таксиметровите фирми да плащат данъци и осигуровки, така както плащаме всички ние? Или да продължим да си затваряме очите, когато ни лъжат, че нямат оборот?

2. Трябва ли таксиметровите фирми да носят отговорност, когато техен шофьор наруши правилата и, не дай си боже, причини катастрофа? Или те да продължат да бъдат целите в бяло, независимо какви безобразия вършат наетите от тях лица?

3. Трябва ли държавата да положи усилия да събере приходи от всички граждани и фирми? Или ще отстъпи под натиска на една гилдия, само защото тя може да блокира кръстовища, пътища и да вдига олелия?

4. Таксиметровите шофьори ли са най-привилигированата прослойка на обществото, та да се ползват от незаконни екстри, за които останалите граждани и фирми не могат даже да мечтаят?

Какво е положението сега?

Големите таксиметрови фирми сключват договори с шофьори или ООД-та регистрирани с минимален капитал. Тези компании управляват и получават приходи от хиляди таксита, но не носят отговорност за тях – нито за тяхната безопасност, нито за плащане на данъци и осигуровки. Таксиметровите шофьори пък отчитат мижав оборот, защото таксиметровите апарати не са свързани към НАП и лесно се манипулират. Съответно, не плащат и ДДС, а в най-добрия случай, ако изобщо се осигуряват го правят на размера на минималната заплата. Никой не ги контролира, защото не са регистрирани като превозвачи. И ако някой е недоволен от тях, няма на кого да се оплаче! Освен ако не познава Арменския поп! Но се съмнявам, че и той ще му помогне.

И всеки опит да се промени това положение се проваля заради заплахите с протести на такситата. Същото се случва и сега.

Предлагаме регистрация на всички като превозвачи! Протести!

Предлагаме свързване на апаратите с НАП! Протести!

Предлагаме изисквания към колите! Протести!

А става въпрос за значителни обороти! Да приемем, че средният приход на ден на едно такси в София е 100 лв. Ако средно двама водачи работят с една кола, това са 4000 лв. на месец, 50 000 на година. В София има регистрирани 8000 таксита, а в страната са два пъти повече! Въобще не знам колко са нерегистрираните, сигурно поне още толкова!

Оборот от над 30 милиона в София и поне още толкова в страната означава поне 1 милион ДДС на месец. Няма такива постъпления в НАП. Фирмата, която снощи блокира Орлов мост има 900 таксита, от които само 4 (четири) броя са нейна собственост, а внася по 2 лева на автомобил на месец ДДС!!!??? Тоест декларира месечен оборот от 10 лева на таксиметрова кола!

Е, аз не съм съгласен!

Аз смятам, че таксиметровите фирми и шофьори трябва да имат права и задължения, както всички останали производители, търговци, учители, лекари и т.н.

Те трябва да плащат данъци и осигуровки!

Те трябва да гарантират сигурност, добро обслужване и коректно отчитане на услугата, която ни предлагат, а ние ползваме!

Законите трябва да важат за всички!

Ако гласуваме промени в закона за автомобилните превози, с които да се отмени изискването от 1 април т.г. таксиметровите фирми да са регистрирани превозвачи, ние на практика ще дадем право на такситата да са над закона! Ще дадем ясен знак, че всеки тарикат може да живее на гърба на обществото, стига да успее да организира достатъчно шумен протест! И че властта е склонна да накаже примерните данъкоплатци, които чинно си вършат работата и спазват законите, само и само да угоди на една достатъчно добре организирана прослойка.

 
Снимка Клуб Z

Снощи столичани, а и цяла България, станахме свидетели на зле замислено и слабо изпълнено артистично изпълнение на таксиметровите шофьори. Целта му бе да се изнерви максимално обществото, за да преглътне по-лесно запазването на привилегиите на таксиметровите картели да не плащат данъци и осигуровки, и да не отговарят на елементарни условия за сигурност.

ТАКСИТА БЛОКИРАХА "ОРЛОВ МОСТ". БЕЗ ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ

Сцената е “Орлов мост”. Изпълнителите са стотина от хилядите феодално зависими шофьори със своите таксита, които блокираха снощи софийското кръстовище в час пик. Сценаристи са собствениците на няколко големи таксиметрови фирми. Фабулата се развива като блицкриг – “спонтанно” организирали се шофьори на таксита се събират, блокират пътя, бързо се появяват депутат-вносител на “удобния” закон и министъра на транспорта, започват и приключват преговори, и кръстовището е опразнено. Обещанието на управляващите е Народното събрание да изпълни всички изисквания на такситата.

Нищо, че те с в ущърб на обществото и на бюджета.

Категорично не съм съгласен с това!

Въпросите, на които трябва да си отговорим днес, са простички. Даже, бих казал, риторични:

1. Трябва ли таксиметровите фирми да плащат данъци и осигуровки, така както плащаме всички ние? Или да продължим да си затваряме очите, когато ни лъжат, че нямат оборот?

2. Трябва ли таксиметровите фирми да носят отговорност, когато техен шофьор наруши правилата и, не дай си боже, причини катастрофа? Или те да продължат да бъдат целите в бяло, независимо какви безобразия вършат наетите от тях лица?

3. Трябва ли държавата да положи усилия да събере приходи от всички граждани и фирми? Или ще отстъпи под натиска на една гилдия, само защото тя може да блокира кръстовища, пътища и да вдига олелия?

4. Таксиметровите шофьори ли са най-привилигированата прослойка на обществото, та да се ползват от незаконни екстри, за които останалите граждани и фирми не могат даже да мечтаят?

Какво е положението сега?

Големите таксиметрови фирми сключват договори с шофьори или ООД-та регистрирани с минимален капитал. Тези компании управляват и получават приходи от хиляди таксита, но не носят отговорност за тях – нито за тяхната безопасност, нито за плащане на данъци и осигуровки. Таксиметровите шофьори пък отчитат мижав оборот, защото таксиметровите апарати не са свързани към НАП и лесно се манипулират. Съответно, не плащат и ДДС, а в най-добрия случай, ако изобщо се осигуряват го правят на размера на минималната заплата. Никой не ги контролира, защото не са регистрирани като превозвачи. И ако някой е недоволен от тях, няма на кого да се оплаче! Освен ако не познава Арменския поп! Но се съмнявам, че и той ще му помогне.

И всеки опит да се промени това положение се проваля заради заплахите с протести на такситата. Същото се случва и сега.

Предлагаме регистрация на всички като превозвачи! Протести!

Предлагаме свързване на апаратите с НАП! Протести!

Предлагаме изисквания към колите! Протести!

А става въпрос за значителни обороти! Да приемем, че средният приход на ден на едно такси в София е 100 лв. Ако средно двама водачи работят с една кола, това са 4000 лв. на месец, 50 000 на година. В София има регистрирани 8000 таксита, а в страната са два пъти повече! Въобще не знам колко са нерегистрираните, сигурно поне още толкова!

Оборот от над 30 милиона в София и поне още толкова в страната означава поне 1 милион ДДС на месец. Няма такива постъпления в НАП. Фирмата, която снощи блокира Орлов мост има 900 таксита, от които само 4 (четири) броя са нейна собственост, а внася по 2 лева на автомобил на месец ДДС!!!??? Тоест декларира месечен оборот от 10 лева на таксиметрова кола!

Е, аз не съм съгласен!

Аз смятам, че таксиметровите фирми и шофьори трябва да имат права и задължения, както всички останали производители, търговци, учители, лекари и т.н.

Те трябва да плащат данъци и осигуровки!

Те трябва да гарантират сигурност, добро обслужване и коректно отчитане на услугата, която ни предлагат, а ние ползваме!

Законите трябва да важат за всички!

Ако гласуваме промени в закона за автомобилните превози, с които да се отмени изискването от 1 април т.г. таксиметровите фирми да са регистрирани превозвачи, ние на практика ще дадем право на такситата да са над закона! Ще дадем ясен знак, че всеки тарикат може да живее на гърба на обществото, стига да успее да организира достатъчно шумен протест! И че властта е склонна да накаже примерните данъкоплатци, които чинно си вършат работата и спазват законите, само и само да угоди на една достатъчно добре организирана прослойка.

Коментари

Анонимен's picture
Анонимен

Ко? Не!

Авторът нещо не е добре с главния. Не съм виждал по-бедни и по-нещастни хора от таксиметровите шофьори. Да си докаже твърденията, не да ги нахвърля наизуст. В много бизнеси има някоя фирма, която обира доста по-големи печалби, по една или друга причина. И какво от това? Да поведем война с всичките ли? А колко фирми има, които са регистрирани с капитал 2 лв? И дори и 5000 да е, както беше преди, има ли това някакво значение? Аз ще Ви кажа - няма значение, затова са го премахнали. Могат да се вземат назаем 5000 лв от баба комшийка, да се внесат, да се регистрира фирмата, след което да се изтеглят и да се върнат честно и почтено на баба комшийка с една кутия бонбони. А бе авторе, да ти дам телефона ми, че да питаш, преди да седнеш да пишеш глупости?
Анонимен's picture
Анонимен

Ко? Не!
Анонимен's picture
Анонимен

Ко? Не! Много си тъп

Не съм виждала по-големи наглеци от таксиметровите шофьори. Които никога нямат дребни, гледат да те прекарат през най-голямото задръстване, ако може да заобиколят през Люлин за Младост, колите им са мръсни и миришат все едно вътре живеят цигани, пушат в колите, слушат чалга, по-голямата част са агресивни - все едно са си взели психотеста по втория начин. А колко пъти ви се е случвало да ви кажат за апарата - забравил съм да го включа, дай пет лева. За разстояние, което едва ли е повече от два е петдесет. Аз по-гадна каста от тази на бакшишите не познавам.
Анонимен's picture
Анонимен

Сия

Ясно, логично и аргументирано. Когато подавам двайсетолевка, за да платя сметка от 12 лева според апарата, върху всяка стотинка от тези пари съм платила данъците и осигуровките си. Също както върху двата лева ресто, които получавам с обяснението, че шофьорът няма дребни. Сега са възмутени, че трябва да платят своите данъци и осигуровки и то не върху получените 18 лева, а върху съмнителните 12 лева. Не сив, а черен сектор. И още нещо - кои са собствениците на големите фирми, къде са между таксиметровите автомобили с техните наименования и телефонни номера? Пред камерите застават само изкомандвани андрешковци.
Анонимен's picture
Анонимен

Ignorantia juris non excusat

До "Ко? Не!":

Преди време се возих в колата на една приятелка. От лентата за направо, когато на нея й беше червено, тя зави наляво в най-искрено нарушение на правилата, крайки шофьорът зад нея да натисне рязко спирачка. Питах я "Защо го направи? Това е нарушение". Тя ми отговори "Всички го правят".

Преди месец се прибирах вечерта и жената от козметичния салон до входа ми изхвърли боклука от пепелника си пред мен на улицата - всички цигари, хартийки, дъвки и т.н. Попитах я "Защо го правите? Кофата е ей-там, на 50 метра!". Тя ми отговори "Всички го правят". (естествено, не оставих нещата така и я накарах да си го измете)

Мисля, че е крайно време да се разбере, че "всички го правят" няма оправдателна функция. Таксиметровите шофьори не са единствените бедни и нещастни хора в нашата държава. Със сигурност не вярвате, че това е причина да не се плащат данъци, да не се отчита фирмата или пък да носи отговорност за вреди, нали?

В този ред на мисли, как това, че може да се регистрира фирма на минимален капитал, е свързано със статията и обсъждания проблем? Осъзнайте се, моля Ви! Сигурно имате приятел или роднина, който е шофьор на такси. Абстрахирайте се и мислете разумно и трезво! Независимо дали е таксиметрова фирма или някаква друга, тя има задължения по същия начин, както има и права.
Анонимен's picture
Анонимен

Ко? Не!

"ООД-та регистрирани с минимален капитал." Надявам се, това отговаря на единия Ви въпрос. Ще засегна и едно Ваше изречение: "Със сигурност не вярвате, че това е причина да не се плащат данъци, да не се отчита фирмата или пък да носи отговорност за вреди, нали?" Предполагам, че нямате достоверна информация. Може да сте права, най-вероятно не сте. Не знаете какво подават като декларации, не е ясно какви са им действителните приходи, не е ясно и какво е разминаването между декларирано и действително, НО ВИЕ ВЕЧЕ СТЕ НАХЪСЕНИ. Е спрете се, де, елементаризирате.
Анонимен's picture
Анонимен

до Ко?Не!

Имам няколко (3-ма) познати "таксиджии", и въпреки, че двама от тях са в големи фирми а третият е "на търмък", всеки от тях казва че " аз ако не изкарам днеска 50 лева по добре да си стоя в къщи", и настояват (макар и всеки по отделно), че всъщност много рядко се връщали у дома с по-малко от 25-30 лева на ден. Вчера един полу заспал идиот дойде да се бием, защото…" ти искаш да ме убиеш ли бееееее?" А всъщност човека беше проспал половината изпреварване и в мига в който се изравнихме се стресна и на следващото кръстовище слезе от колата си и дойде да ми каже:" педерааааааззззз…..маааматидееееееебааамръснаааааа….излезвеееееееее…къв си ти веееееееееее…щъубиьъвеееееееее…" За мен всичко си беше ок. Прощавам на интелектуално ощетените, и затова просто си заключих вратата. Това го вбеси и той започна да рита колата ми, с което успя да ме накара да заема коренно противоположна позиция относно неговата телесна цялост. За щастие преди аз да изляза от колата и да стане нещо тъпо, водачите на другите спряли на кръстовището коли, илязоха и се намесиха в моя полза (доколкото думата "полза" е уместна). Забавната част е, че след това в огледалото видях, че през три или четири коли назад има една патрулка с двама полицаи очевидно индиферентни към случващото се в 8:30 сутринта на едно от най-големите кръстовища в Пловдив. Ко?Не…..
Анонимен's picture
Анонимен

Един от протестиращите сам заяви възмутено: "Е и сега трябва да плащам данъци и осигуровки". Санкта симплицитас!
Анонимен's picture
Анонимен

Авторът е прав. По темата-така е.

Но,
Да бъдем последователни-искам подобна статия, и против милиционерското беззаконие от 4 ноември 2015г. Милионерите също незаконно блокираха Орлов мост, и също не плащат осигуровки, пенсионират се като младежи на 53г, с по 20 заплати.
Анонимен's picture
Анонимен

ozzy

..."Можело значи: бензинът ни вече е вторият най-евтин в ЕС
Вече цяла Варна и Айтос зареждат на ниски цени, скоро и други градове..."
Анонимен's picture
Анонимен

ozzy

"Оборот от над 30 милиона в София и поне още толкова в страната означава поне 1 милион ДДС на месец. Няма такива постъпления в НАП. Фирмата, която снощи блокира Орлов мост има 900 таксита, от които само 4 (четири) броя са нейна собственост, а внася по 2 лева на автомобил на месец ДДС!!!??? Тоест декларира месечен оборот от 10 лева на таксиметрова кола!

Е, аз не съм съгласен!"
Анонимен's picture
Анонимен

ozzy

И с крадените под отчет на ГЕРБадминистацията кинти се купуват ГЕРБ-гласчета.
Анонимен's picture
Анонимен

Франк Лойд Райт

Гроздане, а защо държавата сложи минимални цени на таксиметровите услуги и така уби конкуренцията? Аз ще ти кажа - защото фирмите си плащат за това. Не е виновен тоя дето яде зелника, а тоя, дето му го дава. Ти, Гроздане, нали си сега в Парламента, що не повдигнеш официално въпроса, а списваш матриялчета по разни сайтчета? Нали вашето прословуто обединение Орел, рак и щука официално е във властта? Чакаш нареждане от Лаборанта ли?
Анонимен's picture
Анонимен

Караджов внесе законопроекта, прокара го през парламентарната комисия и той беше приет в пленарната зала. Именно този закон трябва(ше) да влезе в сила на 1 април. Какво повече?
Анонимен's picture
Анонимен

оставка на транспортният министър той никога за нищо не е виновен
Анонимен's picture
Анонимен

до Ко?Не!

Имам няколко (3-ма) познати "таксиджии", и въпреки, че двама от тях са в големи фирми а третият е "на търмък", всеки от тях казва че " аз ако не изкарам днеска 50 лева по добре да си стоя в къщи", и настояват (макар и всеки по отделно), че всъщност много рядко се връщали у дома с по-малко от 25-30 лева на ден. Вчера един полу заспал идиот дойде да се бием, защото…" ти искаш да ме убиеш ли бееееее?" А всъщност човека беше проспал половината изпреварване и в мига в който се изравнихме се стресна и на следващото кръстовище слезе от колата си и дойде да ми каже:" педерааааааззззз…..маааматидееееееебааамръснаааааа….излезвеееееееее…къв си ти веееееееееее…щъубиьъвеееееееее…" За мен всичко си беше ок. Прощавам на интелектуално ощетените, и затова просто си заключих вратата. Това го вбеси и той започна да рита колата ми, с което успя да ме накара да заема коренно противоположна позиция относно неговата телесна цялост. За щастие преди аз да изляза от колата и да стане нещо тъпо, водачите на другите спряли на кръстовището коли, илязоха и се намесиха в моя полза (доколкото думата "полза" е уместна). Забавната част е, че след това в огледалото видях, че през три или четири коли назад има една патрулка с двама полицаи очевидно индиферентни към случващото се в 8:30 сутринта на едно от най-големите кръстовища в Пловдив. Ко?Не…..

Avatar

А какво да кажем за представлението на "реформаторите", и особено за Гроздю джуката, който месец през месец влазя и излазя от ДСБ-то, за да докопа заветната субсидия... Ако им плащаха "на трафик" на десебарите, щяха да надминат и Гугъла по приходи. Днес сме "гражданска квота", утре сме на Пърдан у компота. Голем сех, големо нещо!

Avatar

ПРИЛИКИ И РАЗЛИКИ

Намирам много интересни прилики между терористите на ислямския фундаментализъм и терористите на “фундаментално дясната” партия ДСБ, която се опитва да тероризира напоследък политическия ни живот.

Те действат по един и същи начин:
Най-напред отиват на хубавото място, което не те, а друг е съградил.
После, посрещнати с добронамереност и толерантност, се наплюскват с всичко най-хубаво, което гостоприемно им се предлага.
А накрая си отмъщават за доброто, което им е направено.

И все пак идиотите на ИД са по-честни – унищожават други хора, но унищожават и себе си.
Докато идиотите от ДСБ искат да унищожат ГЕРБ, за да останат само те.

Няма да им се получи – нито на ИД, нито на ДСБ.
Анонимен's picture
Анонимен

Радев

А жалкия мангал Московски как удобно им се подложи на бакшишите...

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Заразихте ли се с COVID-19?