Uber получи краткосрочен лиценз и може да продължи да работи в Лондон, съобщиха световните медии. Това се случи след дълга съдебна битка между компанията и регулаторите, според които Uber не отговаря на правилата.
През септември миналата година лицензът на компанията за споделено пътуване изтче, а местният регулатор отказа да го поднови.
Решението бе взето от съд в Уестминстър, който разгледа жалбата на компанията срещу решението на транспортния регулатор да му го отнеме.
Uber получи 15-месечен лиценз. След изтичането му и ако не бъдат отчетени нарушения, той може да бъде подновен.
Съдията Ема Арбътнот заяви, че компанията е направила необходимите промени, за да съответства на изискванията, след като заявлението й за лиценз беше отхвърлено миналата година.
Новия изпълнителен директор Дара Косровшахи направи промени в бизнеса на Uber, за да може компанията да продължи да оперира. Новият лиценз на компанията е под строги ограничения и идва с предупреждение, че компанията ще трябва да докаже, че е променила модела си, за да продължи да работи в Лондон, най-големия европейски пазар за превозвача.
Регулаторът Ти Еф Ел (TfL - Transport for London) отказа да даде лиценз на компанията поради пропуски в докладването на тежки престъпления и проверките на водачите. Неговият адвокат посочи, че разноските по делото, които ще трябва да бъдат платени от Uber, ще бъдат 425 000 британски лири (562 487 долара).
В Лондон Uber вече ще има телефонна централа, която да работи денонощно и да следи за проблеми с шофьорите на фирмата. Тя има около 45 хил. шофьори в града, като решението на лондонския съд може да бъде използвано като прецедент и за други големи градове, където Uber има проблеми с лиценза.
В България Uber няма разрешение за дейност. Комисията за защита на конкуренцията обвини Uber в нелоялна конкуренция, а ВАС потвърди решението за спиране на услугата и компанията преустанови дейността си у нас.
В края на миналата година Съдът на Европейския съюз в Люксембург определи Uber за транспортна компания, която трябва да плаща същите данъци като таксиметровите фирми, отсъди. Спорът стига до Съда на ЕС, след като съдия в Барселона поиска през 2015 година той да се произнесе по дело, заведено при него срещу услугата на Uber от местната асоциация на таксиметровите шофьори. Въпросът беше дали платформата за споделено пътуване ще бъде определена като транспортна услуга или като онлайн платформа. На практика това се отразява върху данъците, които компанията ще плаща на националните власти.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни