Най-големият магазин в света - Amazon ще затвори своите дигитални витрини в Китай, съобщи Engadget.
Причината - компанията не може да се бори с бързото развитие на местната конкуренция.
На 18 юли сайтът Amazon.cn ще затвори. Той е предимно за местни производители. Разбира се, глобалният Amazon.com и други услуги на компанията като Kindle и неговата библиотека и видеостриймингът Prime остават.
Според "Уолстрийт Джърнъл" Amazon обсъжда евентуално сливане с основен китайски конкурент Kaola. Потенциалната сделка може да стане с размяна акция за акция, но засега и двете компании отказват коментар.
Amazon стъпи в Поднебесната империя през 2004 г., когато купи Joyo.com, един от местните най-големи продавачи на книги, музика и видео. С времето обаче техният сайт стана популярен най-вечер за внос на международни стоки. А тези, които китайските производители не са копирали за по-малко пари, не са много. Така през 2018 г. Amazon държеше едва 6% от е-пазара в страната. Kaola и Alibaba - 25% и 32%.
Разбира се, Amazon като една от най-големите компании в света може да се наложи на пазара, но с оглед на политическата ситуация и големите разходи при подобен ход, видно висшият мениджмънт е решил, че е по-разумно да отстъпи пред китайците.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни