Article_top

Слуховете, че социалната мрежа Facebook разработва своя криптовалута, текат онлайн от месеци. Тази седмица обаче американското издание "Уолстрийт Джърнъл" разкри повече за проекта на Зукърбърг.

Компанията в момента търси бизнес партньори, сред които онлайн търговци и финансови фирми, за да може да влезе на блокчейн пазара. Заедно с Facebook те ще съберат инвестиционен фонд от около 1 млрд. долара, който да бъде гръбнакът на новата валута и ще я направи по-лесна за харчене от Биткойн.

"Мисля, че трябва да бъде толкова лесно да пратиш пари на някого, колкото и да пратиш снимка", заяви Зукърбърг на срещата на разработчиците F8 миналата седмица.

И допълни, че "прости и сигурни" плащания са една от другите ключови функционалности, които ще бъдат добавени към Facebook - заедно с големия нов редизайн. В момента чат-програмата Messenger вече допуска плащания в някои държави, така че по всяка вероятност компанията се стреми към нови начини за пращане на пари.

WhatsApp също поддържа система за плащане, която в момента се тества в Индия, а тази година ще се появи и в други държави. Тя също е система за пиър-към-пиър плащания и не работи - поне засега - на принципа на блокчейн. 

Според анализаторите е възможно новата криптовалута да се ползва и от рекламната екосистема на социалната мрежа. Търговците могат да я ползват, за да купуват реклами, а потребителите да получават от дигиталните монети, че ги гледат. Това би могло да е ефективен начин за Facebook да увеличи продажбите на реклами, след като новата политика за поверителност не позволява да се продават големи количества информация за потребителите на рекламодателите. Подобна система обаче е изключително сложна за разработка и балансиране.

Проблемът е как бизнесите ще ползват криптовалутата - защото за разлика от обикновените потребители, за тях е много по-вероятно да обръщат дигиталните пари в реални всеки месец.

От Facebook също потвърдиха, че "малък екип" работи върху това как да се ползва блокчейн технологията в инструментите на социалната мрежа - но засега не се разкриват повече детайли.

 

Слуховете, че социалната мрежа Facebook разработва своя криптовалута, текат онлайн от месеци. Тази седмица обаче американското издание "Уолстрийт Джърнъл" разкри повече за проекта на Зукърбърг.

Компанията в момента търси бизнес партньори, сред които онлайн търговци и финансови фирми, за да може да влезе на блокчейн пазара. Заедно с Facebook те ще съберат инвестиционен фонд от около 1 млрд. долара, който да бъде гръбнакът на новата валута и ще я направи по-лесна за харчене от Биткойн.

"Мисля, че трябва да бъде толкова лесно да пратиш пари на някого, колкото и да пратиш снимка", заяви Зукърбърг на срещата на разработчиците F8 миналата седмица.

И допълни, че "прости и сигурни" плащания са една от другите ключови функционалности, които ще бъдат добавени към Facebook - заедно с големия нов редизайн. В момента чат-програмата Messenger вече допуска плащания в някои държави, така че по всяка вероятност компанията се стреми към нови начини за пращане на пари.

WhatsApp също поддържа система за плащане, която в момента се тества в Индия, а тази година ще се появи и в други държави. Тя също е система за пиър-към-пиър плащания и не работи - поне засега - на принципа на блокчейн. 

Според анализаторите е възможно новата криптовалута да се ползва и от рекламната екосистема на социалната мрежа. Търговците могат да я ползват, за да купуват реклами, а потребителите да получават от дигиталните монети, че ги гледат. Това би могло да е ефективен начин за Facebook да увеличи продажбите на реклами, след като новата политика за поверителност не позволява да се продават големи количества информация за потребителите на рекламодателите. Подобна система обаче е изключително сложна за разработка и балансиране.

Проблемът е как бизнесите ще ползват криптовалутата - защото за разлика от обикновените потребители, за тях е много по-вероятно да обръщат дигиталните пари в реални всеки месец.

От Facebook също потвърдиха, че "малък екип" работи върху това как да се ползва блокчейн технологията в инструментите на социалната мрежа - но засега не се разкриват повече детайли.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

За кого ще гласувате на изборите за Европейски парламент?