Има проблеми с функционалната грамотност на ученика, обяви образователният министър Красимир Вълчев след резултатите от изпита по български език и литература и математика след 7 клас.

"Ясно е, че тазгодишният випуск не е по-различен от миналогодишния. Ясно е, че системата не е започнала да работи различно. Ясно е, че новите учебни програми, които бяха въведени, не са дали драматични разлики в резултатите", заяви той на брифинг днес.

Проблемите са ясни от години, добави министърът. И отбеляза, че децата трудно се мотивират да учат математика и природни науки.

"Но основният фактор за доброто обучение си остава добре мотивираният учител", отбеляза Вълчев.

70% от българските учители получават под средната заплата, съобщи днес президентът на КНСБ Пламен Димитров - въпреки предвидените увеличения.

55 474 деца са се явили на изпита по математика, 55 567 - по БЕЛ. 

Ресорната зам.-министърка Таня Михайлова уточни, че оценките по български език и литература са над средния брой точки, а по математика - под средния. Тя се похвали, че не е имало затруднения по време на изпитите, училищата са били подпомогнати всичко да мине гладко.

"Средният резултат по математика е тревожен. Но има обяснение за средния брой точки - тази година изпитът е единен", обясни тя.

Причината е, че много ученици са избрали да не работят по отворените въпроси, макар че те не са изненада за тях и са включени, за да окуражат децата да работят сами. Предстои анализ, допълни тя.

Ако в средните резултати децата се справят по-добре по български език и литература, нещата не стоят така с максималния брой точки, разкри директорката на "Съдържание на предучилищното и училищното образование" към МОН Евгения Костадинова. Максимален резултат по математика са получили 141 деца, а по БЕЛ - едва 16.