Article_top

Комисия в Столичния общински съвет е подкрепила днес идеята на Карлос Контрера за въвеждане на публични електрически тротинетки в столицата, съобщиха от ВМРО.

Контрера, който е председател на групата на "Патриотите" в СОС, е представил доклад, в който предлага да се направи система за наемане на тротинетки в София, по подобие на практиката в много европейски столици. Според него вече 3-4 компании в България са изразили интерес да предоставят тази услуга в града и е редно общината да създаде правила, по които това да се случва.

"Не е маловажно и урегулирането на ползването на скутерите – колкото повече стават, толкова повече ще са конфликтите между различните участници в движението. Трябва да има ясни и прости правила, но в никой случай да не се стига до крайности, които да пречат на този нов метод на придвижване в града", казва общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера.

Очаква се тази седмица и главният архитект Здравко Здравков да внесе предложение за 200 точки в рамките на "синя" и "зелена" зона в София, където да се разполагат безплатно електрически скутери и зарядни станции за тях.

Според доклада Столичната община възлага на "Център за градска мобилност" да разработи вариант за въвеждане на електрически скутери под наем като част от обществения транспорт в столицата. Дали така се създава възможност за конкуренция между частници и столичните институции - не е ясно.

"След внасянето на доклада получих интересни предложения – например част от стоянките за електрическите тротинетки да са на натоварени спирки на градския транспорт, там да са разположени по 2-3-5 скутера, за да можеш да слезеш, да си наемеш превозното средство и да стигнеш с него до точката, към която си се отправил. Това ще направи по-популярен и градския транспорт – автобуси, трамваи, тролеи и метро", коментира още Контрера. "Също така според експерти няма проблем да се допусне с общинска наредба управлението на електрически скутери и по велоалеите, защото според европейския регламент те са електрически задвижвани двуколесни превозни средства. Трябва да бъде решен и въпросът с тротоарите, като тук смятам, че може да се допусне в пространства, където тротоарът е с ширина над 1,5 м, за да няма конфликти. Решим е и въпросът със скоростта – що се отнася до идеята за електрически тротинетки под наем - този, който предоставя услугата, може да бъде задължен технически да ограничи скоростта им до определена величина - 20-25 км/ч. Технически е възможно и е въпрос на уредба. Но трябва да имаме предвид също, че Законът за движение по пътищата в един момент трябва да бъде изменен, за да отговори на обществените нужди по темата със електрическите тротинетки."

Докладът ще се обсъжда на последното заседание на СОС за сесията - на 26 юли. 

Електрическите тротинетки и скутери в действителност стават популярни в много европейски столици в последните години - Мадрид, Париж, Берлин, Цюрих и Блюксел - но обикновено става дума за частна инициатива. На повечето места човек може да си наеме и плати скутер през апликация на телефона. В Испания обаче наскоро възникнаха проблеми, тъй като електрическите скутери бяха класифицирани като "персонално превозно средство" и съответно правилата за тяхната употреба бяха наложени не през законите за движение по пътищата, а през общински наредби, които се различават за всяка община и затрудняват бизнеса. Дали София е заплашена от същото, не е ясно, но според редица изследвания, употребата на електрически скутери има позитивен ефект срещу замърсяването в градовете.

 

Комисия в Столичния общински съвет е подкрепила днес идеята на Карлос Контрера за въвеждане на публични електрически тротинетки в столицата, съобщиха от ВМРО.

Контрера, който е председател на групата на "Патриотите" в СОС, е представил доклад, в който предлага да се направи система за наемане на тротинетки в София, по подобие на практиката в много европейски столици. Според него вече 3-4 компании в България са изразили интерес да предоставят тази услуга в града и е редно общината да създаде правила, по които това да се случва.

"Не е маловажно и урегулирането на ползването на скутерите – колкото повече стават, толкова повече ще са конфликтите между различните участници в движението. Трябва да има ясни и прости правила, но в никой случай да не се стига до крайности, които да пречат на този нов метод на придвижване в града", казва общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера.

Очаква се тази седмица и главният архитект Здравко Здравков да внесе предложение за 200 точки в рамките на "синя" и "зелена" зона в София, където да се разполагат безплатно електрически скутери и зарядни станции за тях.

Според доклада Столичната община възлага на "Център за градска мобилност" да разработи вариант за въвеждане на електрически скутери под наем като част от обществения транспорт в столицата. Дали така се създава възможност за конкуренция между частници и столичните институции - не е ясно.

"След внасянето на доклада получих интересни предложения – например част от стоянките за електрическите тротинетки да са на натоварени спирки на градския транспорт, там да са разположени по 2-3-5 скутера, за да можеш да слезеш, да си наемеш превозното средство и да стигнеш с него до точката, към която си се отправил. Това ще направи по-популярен и градския транспорт – автобуси, трамваи, тролеи и метро", коментира още Контрера. "Също така според експерти няма проблем да се допусне с общинска наредба управлението на електрически скутери и по велоалеите, защото според европейския регламент те са електрически задвижвани двуколесни превозни средства. Трябва да бъде решен и въпросът с тротоарите, като тук смятам, че може да се допусне в пространства, където тротоарът е с ширина над 1,5 м, за да няма конфликти. Решим е и въпросът със скоростта – що се отнася до идеята за електрически тротинетки под наем - този, който предоставя услугата, може да бъде задължен технически да ограничи скоростта им до определена величина - 20-25 км/ч. Технически е възможно и е въпрос на уредба. Но трябва да имаме предвид също, че Законът за движение по пътищата в един момент трябва да бъде изменен, за да отговори на обществените нужди по темата със електрическите тротинетки."

Докладът ще се обсъжда на последното заседание на СОС за сесията - на 26 юли. 

Електрическите тротинетки и скутери в действителност стават популярни в много европейски столици в последните години - Мадрид, Париж, Берлин, Цюрих и Блюксел - но обикновено става дума за частна инициатива. На повечето места човек може да си наеме и плати скутер през апликация на телефона. В Испания обаче наскоро възникнаха проблеми, тъй като електрическите скутери бяха класифицирани като "персонално превозно средство" и съответно правилата за тяхната употреба бяха наложени не през законите за движение по пътищата, а през общински наредби, които се различават за всяка община и затрудняват бизнеса. Дали София е заплашена от същото, не е ясно, но според редица изследвания, употребата на електрически скутери има позитивен ефект срещу замърсяването в градовете.

Коментари

Klingon Oid's picture
Klingon Oid
Klingon Oid

общинарите да правят

общинарите да правят инфраструктура за тротинетки, а не общински фирми за тротинетки под наем !

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Защо само Иван Гешев е номиниран за главен прокурор?