Article_top

За пръв път от 2 години се отчита увеличение на продажбите на смартфони, твърдят анализаторите от Strategy Analytics, съобщава Engadget.

В третата четвърт на 2018 г. са продадени 358,8 млн. бройки, а в третата четвърт на тази година - 366,2 млн. Това е увеличение малко над 2%, но то е добре дошло за пазар, който бе влязъл в дълга стагнация.

Причината за това беше липсата на големи иновации и нужда на потребителите да сменят смартфона си често. Топ устройствата дори от 2016 г. все още са достатъчно мощни за повечето хора.

Ръстът сега се обяснява с навлизането на 5G мрежите, както и нуждата на потребителите от по-големи и по-ефективно използващи пространството екрани.

Основна част от растежа идва от Samsung и Huawei, като корейската фирма е увеличила продажбите си с 8% спрямо миналата година, а китайската - с впечатляващите 29%, и то на фона на търговската война между САЩ и Китай.

Новините не са добри за третия най-голям производител в света, обаче - Apple отчита спад с 3% на годишна база. Според анализаторите обаче през последната четвърт на тази година продажбите на американската компания ще се стабилизират, защото по-ниските опции на iPhone 11 ще привлекат клиенти не само в САЩ.

Голям скок отбелязват още и Xiaomi и Oppo, китайски компании, които доскоро бяха по-неизвестни, но се налагат солидно в Индия и Китай и навлизат в Европа.

 
Снимка EPA/БГНЕС

За пръв път от 2 години се отчита увеличение на продажбите на смартфони, твърдят анализаторите от Strategy Analytics, съобщава Engadget.

В третата четвърт на 2018 г. са продадени 358,8 млн. бройки, а в третата четвърт на тази година - 366,2 млн. Това е увеличение малко над 2%, но то е добре дошло за пазар, който бе влязъл в дълга стагнация.

Причината за това беше липсата на големи иновации и нужда на потребителите да сменят смартфона си често. Топ устройствата дори от 2016 г. все още са достатъчно мощни за повечето хора.

Ръстът сега се обяснява с навлизането на 5G мрежите, както и нуждата на потребителите от по-големи и по-ефективно използващи пространството екрани.

Основна част от растежа идва от Samsung и Huawei, като корейската фирма е увеличила продажбите си с 8% спрямо миналата година, а китайската - с впечатляващите 29%, и то на фона на търговската война между САЩ и Китай.

Новините не са добри за третия най-голям производител в света, обаче - Apple отчита спад с 3% на годишна база. Според анализаторите обаче през последната четвърт на тази година продажбите на американската компания ще се стабилизират, защото по-ниските опции на iPhone 11 ще привлекат клиенти не само в САЩ.

Голям скок отбелязват още и Xiaomi и Oppo, китайски компании, които доскоро бяха по-неизвестни, но се налагат солидно в Индия и Китай и навлизат в Европа.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията