Article_top

Социалната мрежа Facebook планира разширяване на новата си политика за посланията на политиците - а именно да не поставя никакви ограничения върху това какво те казват в платформата, съобщи СиЕнЕн. 

През септември в САЩ хората на Зукърбърг разкриха нова политика за моделиране -  "да се третира речта на полици ти като новинарски съдържание, което, като базово правило, трябва да бъде видяно и чуто" - независимо дали е фактологическо издържано (вярно) или не.

Зукърбърг открито призна, че това значи модераторите да не спират фалшиви новини, обиди, клевети или откровени лъжи, ако те са част от политическа реклама. 

Единствената добра новина е, че реклами от политически групи, като инициативи комитети или американските PAC-ове, все пак ще подлежат на модерация.

В последните месеци, особено около предстоящите президентски избори в САЩ през 2020 г., най-голямата социална мрежа в света е под натиск да вземе мерки срещу разпространяването на фалшивите новини. Дори служители на компанията обявиха, че разрешаването на фалшиви новини от политици застрашава интегритета на компанията.

Други социални мрежи като Twitter например взеха решението просто да спрат политическата реклама. 

Зукърбърг обаче си изми ръцете с американската Първа поправка за свободата на словото (която не важи в Европа) и позицията, че не е работа на Facebook да проверява истинността на твърденията на политиците. Въпреки факта, че социалната мрежа уж обещава да се бори с фалшивите новини. Видно е, че в случая не става дума само за пари, тъй като политическата реклама е под половин процент от приходите на социалната мрежа. 

 

Социалната мрежа Facebook планира разширяване на новата си политика за посланията на политиците - а именно да не поставя никакви ограничения върху това какво те казват в платформата, съобщи СиЕнЕн. 

През септември в САЩ хората на Зукърбърг разкриха нова политика за моделиране -  "да се третира речта на полици ти като новинарски съдържание, което, като базово правило, трябва да бъде видяно и чуто" - независимо дали е фактологическо издържано (вярно) или не.

Зукърбърг открито призна, че това значи модераторите да не спират фалшиви новини, обиди, клевети или откровени лъжи, ако те са част от политическа реклама. 

Единствената добра новина е, че реклами от политически групи, като инициативи комитети или американските PAC-ове, все пак ще подлежат на модерация.

В последните месеци, особено около предстоящите президентски избори в САЩ през 2020 г., най-голямата социална мрежа в света е под натиск да вземе мерки срещу разпространяването на фалшивите новини. Дори служители на компанията обявиха, че разрешаването на фалшиви новини от политици застрашава интегритета на компанията.

Други социални мрежи като Twitter например взеха решението просто да спрат политическата реклама. 

Зукърбърг обаче си изми ръцете с американската Първа поправка за свободата на словото (която не важи в Европа) и позицията, че не е работа на Facebook да проверява истинността на твърденията на политиците. Въпреки факта, че социалната мрежа уж обещава да се бори с фалшивите новини. Видно е, че в случая не става дума само за пари, тъй като политическата реклама е под половин процент от приходите на социалната мрежа. 

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какво искате да ви донесе Дядо Коледа?