"Ега ти и щастливците са тези, които закъсняват "само" с 45 минути!" Нали това си казахте и вие като мен. 

Снимах си това историческо табло на БДЖ снощи на Централна гара. Обърнете внимание на най-дясната колонка със закъсненията - няма нито един влак навреме. Стара истина е, че конкуренцията между мобилните оператори е безмислена - БДЖ са най-добри, защото ви дават най-много безплатни минути.

Но родните железници са извор и на мъдрост, превръщат всяка случка в злато. Има очевидни философски дисхармонии - че например тези от Варна, които са тръгнали много по-рано, ще пристигнат в столицата по-късно (към 0,30 ч., като сметнем закъснението) от тези, които са тръгнали доста след тях - към 22,42 ч. При това по един и същ маршрут!

Но има и един още по-важен извод, който си извадих от тази съкровищница на житейски опит и съзнание за преходност и суета. Както казахме - "ранният" влак от Варна пристига някъде след полунощ, "късният" - някъде около 23 вечерта. Пътническият от Мездра - между 23 и полунощ, от Бургас  - около 23 ч., също както и този от Видин. Този от Букурещ ще пристигне - познайте - пак между 23 ч. и полунощ.

Какъв е изводът - че няма никакво значение какво сте си мислели, откъде сте тръгнали, кога, с пътнически или бърз и през къде - всички пристигат накрая около 23 ч. и полунощ. А ние всуе се суетим, бързаме, пръхтим от притеснение в тоз живот.

Крайният резултат е това...

Съвръшено празна гара.

Винаги съм се чудил защо ни е толкова мегаломанска жп гара в такава сравнително (да ме прощавате) провинциална столица на една малка държавица. Накрая се сетих - защото всички влакове от всички посоки накрая идват едновременно.

Проверка на сайта на БДЖ ми показа, че в секция "Новини" няма никакво съобщение защо са се наложили такива зашеметяващи числа като 350, 130 и т.н. Явно не е новина.

Затова пък, когато накрая все пак потеглих, в сравнително новичкия "Сименс" компания ми правеше...

Ама то пък това новина ли е?!