Общински съветници в София предложиха превозването на велосипеди и тротинетки в метрото и част от автобусите да стане безплатно. Досега за тях се плащаше допълнителен билет както за багаж, а качването им в голяма част от деня беше напълно забранено, припомня бТВ.

Ако промените бъдат приети, от четвъртък ще може всеки да си качи тротинетката в метрото или другия градски транспорт. Велосипедистите пък ще могат да ги товарят в крайградските автобуси и метрото, но не в пиковите часове.

Предложението предизвика много спорове. "За" новата идея са хората, които ги използват, но от другата страна са пешеходците, които пътуват с градския транспорт.

Дори при спукана гума или повреда качването на велосипед в градския транспорт сега е разрешено след 21:00 часа само в метрото, припомня нова тв.

"Случвало ми се е да счупя дерайльор, което не мога да го оправя на място. Наложи се да бутам 2 – 3 км”, обяснява пред медията Иво Делин от "Велоеволюция".

Бутането или носенето в много участъци би било невъзможно, казват велосипедисти.

"Очакванията ни от 2010 до 2020 г. беше да има поне 200 км изградена велосипедна инфраструктура. Реално има 60 – 70 км. Има велосипедни ленти, половината боядисани по пътното платно, което не е безопасно”, смята още Делин.

С промените велосипедисти ще могат да се качват в метрото, крайградските линии и автобус 314.

"Предложението е да може да се влиза в метрото до 07:00 сутринта и след 20:00 часа вечерта през работни дни, както и в почивните дни да е изцяло разрешено”, обяснява Владислав Панев – общински съветник от „Демократична България”.

Въпреки че тротинетката е по-компактна и не заема много място, сега внасянето й в транспорта също не е разрешено.

"Тротинетката е съвсем компактна, може да се прибере до тялото. По никакъв начин няма да пречи на останалите хора в градския транспорт. Колкото една тенис ракета е”, обяснява Красимир Кръстев – дистрибутор на тротинетки.

Промените предвиждат тротинетки да може да се внасят навсякъде и по всяко време.

"На мен много често ми се налага да пътувам между двата кампуса на университета в София и Благоевград и едно такова решение би било перфектно”, смята Момчил Карпузанов, преподавател в Американския университет в България.

Част от пътниците в градския транспорт обаче не одобряват промените.

Така или иначе, предложението ще бъде гласувано на заседание на Столичния общински съвет този четвъртък.