Автомобилното изложение в Шанхай отвори врати днес предаде Франс прес, цитирана от БТА.

Групата "Фолксваген" (Volkswagen) - водещият чуждестранен концерн в Китай, който е в затруднено положение, представи мащабен план за развитие на бизнеса си.

Серия електрически модели, проектирани "в Китай и за Китай", и произвеждани съвместно с местни компании с цел постигане на икономии, трябва да се появят в дилърските центрове на "Фолксваген" тази година. За да си върне компанията пазарния дял, тези модели са оборудвани с технологиите, които китайците толкова харесват - от персонализирани светлини до технологии за подпомагане при шофиране.

Новият бранд АУДИ (AUDI), китайското дъщерно дружество на германската премиум марка, представи първия си модел - спортния и свързан с интернет "И5 Спортбек" (E5 Sportback).

"Фолксваген" представя концептуалния "Ай Ди.ЮНИКС" (ID.UNYX) - електрически модел, който ще се появи по китайските пътища през 2026 г. на конкурентна цена.

Най-голямото автомобилно изложение в света, което ще продължи до 2 май, ще събере близо 1000 изложители в 12 огромни павилиона в западната част на икономическата столица на Китай.

Страната, която е водещият производител на електромобили в света, има все по-голямо влияние и в международен план. С 6,4 млн. изнесени автомобила през 2024 г., което е ръст с 23 на сто на годишна база, Китай вече е водещият износител. До 2030 г. азиатският гигант може да е източник на 30 на сто от световния износ на автомобили, според доклад, публикуван от "АликсПартнърс" (AlixPartners).

Износът на Китай обаче е повлиян отрицателно от американските и европейските мита. Тези тарифи пречат на китайците да навлязат със своите електрически автомобили в САЩ и на европейския пазар.

Изпълнителният директор на Бе Ем Ве (BMW) Оливер Ципсе, чиято компания също беше силно засегната от американските мита, заяви отново днес, че базираната в Мюнхен марка "ще продължи да защитава отварянето на пазарите".

За 20 години Китай се превърна във водещ автомобилен пазар в света, като се съсредоточи върху електромобилите и плъгин хибридите.

Според "Аликс Партнърс", през 2025 г. в Китай ще бъдат реализирани продажби на повече от 26 милиона автомобила. По този начин азиатската страна може да надвиши за първи път съвкупните продажби в Европа и САЩ, където клиентите купуват по-малко коли.

"Растежът на китайския пазар се дължи на бързото навлизане на електрическите превозни средства, които все повече са оборудвани с функции като автономно шофиране", обяви "АликсПартнърс".

Стартъпът "Спън" (XPeng) и гигантите в областта на електрониката "Шяоми" (Xiaomi ) и "Хуавей" (Huawei) също присъстват на изложението в Шанхай за първи път с електрически автомобили, демонстрирайки амбициите си в сектора.

Ожесточената конкуренция между производителите на автомобили в Поднебесната империя ще доведе до фалити, предупреди днес един от шефовете на "Спън".

"Секторът е много конкурентен и не всички тук ще оцелеят", каза Брайън Гу на изложението в Шанхай, където неговата компания "Спън" представя нови версии на своите коли.

"Критериите за оцеляване са много по-големи отпреди - развитие, обем на производството, качество, но също така и изкуствен интелект и софтуер. Трябва да мислим за мобилността през следващото десетилетие", каза той в интервю за АФП.

"Всички, които твърдят, че Китай губи ключовата си позиция и отслабва, трябва да погледнат към Шанхай", предупреди германският експерт Фердинанд Дуденхофер. "Точно обратното е вярно. Ако нашата автомобилна индустрия иска да възроди успехите от миналото, тя трябва да стане по-китайска", отбеляза той.