
Автомобилното изложение в Шанхай отвори врати днес предаде Франс прес, цитирана от БТА.
Групата "Фолксваген" (Volkswagen) - водещият чуждестранен концерн в Китай, който е в затруднено положение, представи мащабен план за развитие на бизнеса си.
Серия електрически модели, проектирани "в Китай и за Китай", и произвеждани съвместно с местни компании с цел постигане на икономии, трябва да се появят в дилърските центрове на "Фолксваген" тази година. За да си върне компанията пазарния дял, тези модели са оборудвани с технологиите, които китайците толкова харесват - от персонализирани светлини до технологии за подпомагане при шофиране.
Новият бранд АУДИ (AUDI), китайското дъщерно дружество на германската премиум марка, представи първия си модел - спортния и свързан с интернет "И5 Спортбек" (E5 Sportback).
"Фолксваген" представя концептуалния "Ай Ди.ЮНИКС" (ID.UNYX) - електрически модел, който ще се появи по китайските пътища през 2026 г. на конкурентна цена.
Най-голямото автомобилно изложение в света, което ще продължи до 2 май, ще събере близо 1000 изложители в 12 огромни павилиона в западната част на икономическата столица на Китай.
Страната, която е водещият производител на електромобили в света, има все по-голямо влияние и в международен план. С 6,4 млн. изнесени автомобила през 2024 г., което е ръст с 23 на сто на годишна база, Китай вече е водещият износител. До 2030 г. азиатският гигант може да е източник на 30 на сто от световния износ на автомобили, според доклад, публикуван от "АликсПартнърс" (AlixPartners).
Износът на Китай обаче е повлиян отрицателно от американските и европейските мита. Тези тарифи пречат на китайците да навлязат със своите електрически автомобили в САЩ и на европейския пазар.
Изпълнителният директор на Бе Ем Ве (BMW) Оливер Ципсе, чиято компания също беше силно засегната от американските мита, заяви отново днес, че базираната в Мюнхен марка "ще продължи да защитава отварянето на пазарите".
За 20 години Китай се превърна във водещ автомобилен пазар в света, като се съсредоточи върху електромобилите и плъгин хибридите.
Според "Аликс Партнърс", през 2025 г. в Китай ще бъдат реализирани продажби на повече от 26 милиона автомобила. По този начин азиатската страна може да надвиши за първи път съвкупните продажби в Европа и САЩ, където клиентите купуват по-малко коли.
"Растежът на китайския пазар се дължи на бързото навлизане на електрическите превозни средства, които все повече са оборудвани с функции като автономно шофиране", обяви "АликсПартнърс".
Стартъпът "Спън" (XPeng) и гигантите в областта на електрониката "Шяоми" (Xiaomi ) и "Хуавей" (Huawei) също присъстват на изложението в Шанхай за първи път с електрически автомобили, демонстрирайки амбициите си в сектора.
Ожесточената конкуренция между производителите на автомобили в Поднебесната империя ще доведе до фалити, предупреди днес един от шефовете на "Спън".
"Секторът е много конкурентен и не всички тук ще оцелеят", каза Брайън Гу на изложението в Шанхай, където неговата компания "Спън" представя нови версии на своите коли.
"Критериите за оцеляване са много по-големи отпреди - развитие, обем на производството, качество, но също така и изкуствен интелект и софтуер. Трябва да мислим за мобилността през следващото десетилетие", каза той в интервю за АФП.
"Всички, които твърдят, че Китай губи ключовата си позиция и отслабва, трябва да погледнат към Шанхай", предупреди германският експерт Фердинанд Дуденхофер. "Точно обратното е вярно. Ако нашата автомобилна индустрия иска да възроди успехите от миналото, тя трябва да стане по-китайска", отбеляза той.
Още по темата
- 86% от германските фирми в Китай са засегнати от търговската война
- В Китай арестуваха високопоставен служител, отговарящ за борбата с корупцията. Подозират го в корупция
- Китай: Договори със САЩ за наша сметка ще доведат до ответен удар
- САЩ пренасочиха COVID.gov към страница, защитаваща теорията за лабораторен произход
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни