Социологическите проучвания няма да могат да се огласяват публично проучванията си по време на цялата кампания, а не само в предизборния ден. За тази идея на Патриотичния фронт гласуваха днес депутатите от парламентарната правна комисия, които днес разглеждат на второ четене промени в изборния закон. 

Народните представители въобще не дискутираха параграфа, но Антоанета Цонева от Института за развитие на публичната среда забеляза промяната и поиска мотивите на ПФ. Тя ототбеляза, че това остава българските гражсани без информация за вота точно по време на кампанията и го определи като скандално. 

"Информираността не е българските граждани да се информират за проценти на партиите от различни социологически агенции, ползнащи различни методики. Всъщност той може да бъде заблуден от тях", обясни депутатът от ПФ Христиан Митев и даде да скандално грешните социологически проучвания на някои агенции през последните години. 

Цонева възради, като отбеляза, че забраната просто ще доведе до това данните да се изсипват в социалните мрежи, където няма контрол, но и където не може да се види коя е агенцията, каква й е методологията, кой е поръчал  проучването. 

Според Митев хората можело да знаят името на агенцията, но сега не се интересуват от никакви други детайли. 

Ограничението обаче вече няма да е 30, а само 21 дни, след като предложението на ГЕРБ за намаляване на кампанията мина и на второ четене. Според Данаил Кирилов от ГЕРБ по този начин гласоподавателите няма да стават апатични в края на кампанията, а малтите партии ще могат да харчат по-концентрирано малкото средства, с които разполагат. За пример той посочи Чехия и Франция, където кампанията е още по-кратка - 16 и 14 дни съответно. 

Комисията по правни въпроси продължава обсъждането си вече 8 часа. Минати са 93 от 203 параграфа.