Article_top

Таксиметровите шофьори в столицата излязоха днес на протест в центъра на София. Той е организиран от Националния таксиметров синдикат срещу нелоялната конкуренция на руската компания "Такси Максим".

Според синдикалистите в последната година за руската компания работят и шофьори, които карат необозначени коли, които не са в жълто. Фирмата по тяхно мнение е на ръба на закона.

Всъщност компанията въобще не проверява автомобила на шофьора, който се регистрира чрез приложението им. Тя не се интересува дали той е осъждан или не (задължително според закона изискване), нито дали има допълнителна застраховка за пътника (също задължително). Компанията твърди, че не е таксиметрова компания, нито превозвач, а просто свързва шофьори и пътници - модел, почти идентичен с този на американската Uber, чиято дейност бе забранена у нас още през 2015 г.

В момента тече проверка на Комисията за защита на конкуренцията.

Протестът блокира движението в центъра при ул. "Оборище", бул. "Васил Левски" и около площад "Александър Невски".

От Столична община обявиха, че до приключването на мероприятието престоят и паркирането на части от ул. "Оборище" и на пл. "Св. Александър Невски" е забранено.

Протестът бе коментиран в парламента днес от зам.-министъра на транспорта от квотата на НФСБ Ангел Попов.

"Таксиметровите шофьори знаят, че ние работим по сигнала за нелегалното приложение за извършване на нерегламентирани таксиметрови услуги още от миналата година, когато една от техните организации пусна до нас жалба“, заяви той.

И отбеляза, че след сигнала на таксиджиите е бил сформират екип от неговото министерство, прокуратурата, НАП, Икономическа полиция. С шофьорите са проведени 5-6 срещи

 

"За радост, екипът, който събрахме, е готов с резултати, които сме предали на Комисията за защита на конкуренцията. Надяваме се те да действат бързо, както в един друг случай, за да може дейността на това приложение да бъде прекратена", каза зам.-министър Попов.

 

Таксиметровите шофьори в столицата излязоха днес на протест в центъра на София. Той е организиран от Националния таксиметров синдикат срещу нелоялната конкуренция на руската компания "Такси Максим".

Според синдикалистите в последната година за руската компания работят и шофьори, които карат необозначени коли, които не са в жълто. Фирмата по тяхно мнение е на ръба на закона.

Всъщност компанията въобще не проверява автомобила на шофьора, който се регистрира чрез приложението им. Тя не се интересува дали той е осъждан или не (задължително според закона изискване), нито дали има допълнителна застраховка за пътника (също задължително). Компанията твърди, че не е таксиметрова компания, нито превозвач, а просто свързва шофьори и пътници - модел, почти идентичен с този на американската Uber, чиято дейност бе забранена у нас още през 2015 г.

В момента тече проверка на Комисията за защита на конкуренцията.

Протестът блокира движението в центъра при ул. "Оборище", бул. "Васил Левски" и около площад "Александър Невски".

От Столична община обявиха, че до приключването на мероприятието престоят и паркирането на части от ул. "Оборище" и на пл. "Св. Александър Невски" е забранено.

Протестът бе коментиран в парламента днес от зам.-министъра на транспорта от квотата на НФСБ Ангел Попов.

"Таксиметровите шофьори знаят, че ние работим по сигнала за нелегалното приложение за извършване на нерегламентирани таксиметрови услуги още от миналата година, когато една от техните организации пусна до нас жалба“, заяви той.

И отбеляза, че след сигнала на таксиджиите е бил сформират екип от неговото министерство, прокуратурата, НАП, Икономическа полиция. С шофьорите са проведени 5-6 срещи

 

"За радост, екипът, който събрахме, е готов с резултати, които сме предали на Комисията за защита на конкуренцията. Надяваме се те да действат бързо, както в един друг случай, за да може дейността на това приложение да бъде прекратена", каза зам.-министър Попов.

Коментари

протест uber?

https://www.facebook.com/redkividove/posts/1685983288214086?__tn__=K-R

uber

СПОДЕЛЕНО ПЪТУВАНЕ
(част 1)

Убедено вярвам, че градското и междуградското споделено пътуване следва да бъде високо приоритетна европейска политика. Насърчавана, стимулирана и развивана. Особено в контекста на често безумното крякане по екологични теми. Все пак 21 век напредна значително. Предимствата и причините в тази посока са десетки.
Силно банална тема са градските задръствания и непрекъснато увеличаващия се брой автомобили. Регламентирано използване на споделено пътуване би оптимизирало значително транспорта, а броя на автомобилите и специално тези с по един пътник да намалее. Съответно трафика и изгорелите газове.
По една или друга причина на доста хора им се налага да използват автомобилите си постоянно - до работа, до магазина, до детската градина, до училище, до фитнес. Това са активни и работещи хора, задъхани в ежедневието си, работата, сметките, задълженията. Всеки от тях годишно отделя приблизително 1000 лева за административно обслужване на колата си. Данък, гражданска застраховка, винетка, преглед, автокаско. Сумата е над реалната средна работна заплата в страната. Огромна част от колите са между 10 и 15 годишни, което изисква поне още 1000 лева за техническата поддръжка на автомобила годишно. На практика са нужни две работни заплати, за да имате редовна и изправна кола. Тогава защо този автомобил да не може да бъде използван за допълнителен доход на собственика си? Нали е редовен, изправен и застрахован? Дайте шанс и алтернатива на активните хора да си закърпят бюджета. Може пък и някои да размислят, преди да си хванат такси до терминал 2.
Не, такситата няма да изчезнат. Традиционните жълти коли ще продължат да бъдат търсени и да си имат работа. Ще намалеят разбира се, както и цените им, но това е конкуренцията, това е 21 век. В зората му плащахме по 4 лева за наем на видеокасетка, а сега теглим филми от нета безплатно. Времето, бизнеса и средата се променят. Факт, нека се съобразим него. Не е ли по почтено изминатите километри да бъдат засичани от GPS, отколкото от апарата в таксито, наблъскан с неясно колко помпи.
Ако причината за свирепия отпор в Европа и у нас срещу новата тенденция е социална политика в защита на доходите и правата на традиционните таксита, то това е архаична и безумна политика. Тези хора дори не са толкова много, в София около 10-12 хиляди. При честите новини за липса на кадри в кой ли не бранш, това би била добра възможност за известен стимул на икономиката и насочване на сили там, където са нужни.
Ако пък причина за държавна защита на статуквото са приходите от данъци и лицензии за таксита, преспокойно може да се събират същите, дори и повече приходи и от споделено пътуване. Вместо към американския UBER или руския MAXIM, десетте процента от услугата могат да влизат в държавния бюджет. Естествено, пред вид родния опит в дигитализацията, срива на Търговския регистър, системата за винетки, а и тази за лични документи наскоро, това би било рисковано начинание, но далеч не невъзможно. Да напомним, вече сме дълбоко в 21 век!
Съществува и друг аргумент в защита на традиционния транспорт. Сигурността на пътника и застраховката, която превозния документ осигурява. Дори да се абстрахираме от явното лоби на застрахователните компании в политиката, свободата на избора е гарантирана от конституцията. Всеки има право сам да избере дали да „рискува“ и пътува споделено. Да си припомним, че всеки автомобил все пак има задължителен технически преглед и застраховка гражданска отговорност. Изобщо силно пресилената държавна загриженост към пътника и въобще потребителя е лицемерна. Ама много лицемерна на фона на трагичния инцидент с нелепо загиналото дете на транспортния министър и пълната липса последствия
смехурко's picture
смехурко
смехурко

Свикнаха руснаците

Да правят бизнес у нас, но да не плащат данъци.
В Т's picture
В Т
ВТ

Снощи

чакаш на Т2 на летището и стана свидетел на очарователно-безумен спектакъл, танц за две таксиметрови компании и летище. Едните се въртяха безспир по часовниковата стрелка, другите - обратно. Така евентуалните пътници винаги имаха избор. А изгорелите газовете сигурно са били рекордни.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

За кого ще гласувате на изборите за Европейски парламент?