28-годишният аржентински футболист Емилиано Сала пътуваше от своя предишен клуб "Нант" в Западна Франция до Уелс, за да се присъедини към "Кардиф" през януари, когато самолетът „Пайпър Малибу“ изчезна над Ламанша.

Две седмици по-късно тялото му бе намерено на дъното, когато екип откри останките от машината. Пилотът Дейвид Айбтсън също загина.

В специален бюлетин от Разследващото звено на Военновъздушните британски сили се казва, че токсикологичните тестове на кръвта са показали, че Сала е имал ниво на насищане от 58% от карбоксихемоглобин - смес от въглероден окис и хемоглобин, предава Би Би Си.

Излагането на въглероден окис може да доведе до увреждане на мозъка, сърцето и нервната система. Ниво над 50% на карбоксихемоглобин се счита за потенциално фатално, предизвиквайки пристъпи, безсъзнание или сърдечен удар.

„В този тип самолет кокпитът не е разделен от кабината и се счита за вероятно, че пилотът - Дейвид Айбтсън, също е бил изложен на въглероден окис. Ясно е, че симптомите, които предизвиква излагането на въглероден окис, могат да намалят или да не позволят на пилота да управлява самолета при това високо ниво“, се казва в доклада.

„Тези опасно високи нива на въглероден окис, открити в тялото на Емилиано, повдигат много въпроси за семейството“, завършва документът.

Семейството на Сала заяви, че е необходим подробен анализ на останките от самолета, за да се разбере как газът е проникнал в кабината.

Как точно се е стигнало до неговата смърт ще се разбере окончателно в скоро време. Бъдещата безопасност във въздуха зависи от познанията за този трагичен инцидент, пише в доклада. 

Разследващото звено на военновъздушните британски сили обеща, че ще продължи с разследването си и скоро ще публикува окончателно становище по случая.