„Стара истина е, че българинът почва да проумява и разбира по-добре къде са границите на допустимото тогава, когато ги усети по джоба си.“
Това се казва в инициатива на Ивайло Ачев, главен редактор на Actualno.com, която призовава медиите, подкрепили декларацията „Днес е денят“, да не сключват договори с партии и политици, които рекламират в сайт, който не спазва журналистическата етика.
Поводът е случаят от миналата седмица, когато "Пик" публикува несъвместим с професионалните стандарти и етика материал, целящ да урони престижа на един от канидатите за кмет на София.
Клуб Z се присъединява към инициативата и няма да подписва договори с партии и политици, плащащи за реклама в „медия“, която е преминала „всякакви морални, етични и човешки граници“. Към инициативата вече са се присъединили и колегите от „Икономедиа“ – „Дневник“ и „Капитал“.
В края на миналата седмица над 30 медии и повече от 100 журналисти в лично качество призоваха партии и отделни политици да поставят заедно с тях границата като престанат да легитимират „медии“, погазващи стандартите и етиката на журналистическата професия.
За радост по-голямата част от играчите на политическата сцена, както и основните кандидати за кмет на столицата, вече обявиха пред Клуб Z, че няма да плащат за рекламни и PR кампании на „Пик“.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни