Article_top

Водачите на ставащите все по-популярни електрически тротинетки да имат задължително шофьорска книжка в някоя от категориите, да носят каска и скоростта им на движение да е не по-висока от 25 км/ч.

Това са част от идеите за промени в законодателството, с които да се регулира движението с тротинетка, представени от вътрешния министър Младен Маринов. Предложенията съобщи самият той в парламента. Освен с каска, водачите ще трябва да носят и светлоотразителни елементи. Тротинетките ще подлежат и на регистрация.

По думите на Младен Маринов МВР ще предложи още движението с електрически скутери и тротинетки ще бъде разрешено само по велоалеи, а там, където такива няма - в най-дясната част на пътно платно. Улици, на които максималната позволена скорост е над 50 км/ч обаче, ще бъдат забранени за движение с тротинетка. Такъв е примерът с "Цариградско шосе" и бул. "България" в София.

Преди седмица от Държавната агенция за пътна безопасност също излязоха с предложения. Те обаче са по-либерални - не се предвижда нито регистрация на возилата, нито носене на каска, нито нужда от свидетелство за управление. По-скоро правилата за тротинетки бяха подобни на тези за каране на велосипед в града.

При установени нарушения при придвижване с електрически превозни средства към водачите се прилагат разпоредбите в Закона за движение по пътищата, уточни вътрешният министър.

„За нарушение на правилата за използване на пътното платно водачите се санкционират с глоба от 20 до 150 лева. Когато в резултат на нарушението е създадена непосредствена опасност за движението, глоба от 20 лева, в останалите случаи на неправилно разположение на пътното превозно средство на пътното платно“, заяви Маринов.

В отговор на БСП по време на парламентарния контрол министър Маринов призна, че в момента липсват ясни правила за управлението на този тип превозни средства, но в същото време не се съгласи с призивите да не се санкционират водачите при нарушения, докато няма законодателен регламент.

Столична община отнесе и критики за това, че пусна услуга за тротинетки под наем, въпреки че няма никаква регулация за използването им. 

 

Водачите на ставащите все по-популярни електрически тротинетки да имат задължително шофьорска книжка в някоя от категориите, да носят каска и скоростта им на движение да е не по-висока от 25 км/ч.

Това са част от идеите за промени в законодателството, с които да се регулира движението с тротинетка, представени от вътрешния министър Младен Маринов. Предложенията съобщи самият той в парламента. Освен с каска, водачите ще трябва да носят и светлоотразителни елементи. Тротинетките ще подлежат и на регистрация.

По думите на Младен Маринов МВР ще предложи още движението с електрически скутери и тротинетки ще бъде разрешено само по велоалеи, а там, където такива няма - в най-дясната част на пътно платно. Улици, на които максималната позволена скорост е над 50 км/ч обаче, ще бъдат забранени за движение с тротинетка. Такъв е примерът с "Цариградско шосе" и бул. "България" в София.

Преди седмица от Държавната агенция за пътна безопасност също излязоха с предложения. Те обаче са по-либерални - не се предвижда нито регистрация на возилата, нито носене на каска, нито нужда от свидетелство за управление. По-скоро правилата за тротинетки бяха подобни на тези за каране на велосипед в града.

При установени нарушения при придвижване с електрически превозни средства към водачите се прилагат разпоредбите в Закона за движение по пътищата, уточни вътрешният министър.

„За нарушение на правилата за използване на пътното платно водачите се санкционират с глоба от 20 до 150 лева. Когато в резултат на нарушението е създадена непосредствена опасност за движението, глоба от 20 лева, в останалите случаи на неправилно разположение на пътното превозно средство на пътното платно“, заяви Маринов.

В отговор на БСП по време на парламентарния контрол министър Маринов призна, че в момента липсват ясни правила за управлението на този тип превозни средства, но в същото време не се съгласи с призивите да не се санкционират водачите при нарушения, докато няма законодателен регламент.

Столична община отнесе и критики за това, че пусна услуга за тротинетки под наем, въпреки че няма никаква регулация за използването им. 

Коментари

Скоро

ще срещаме тротинетки и на магистралата!!!

Няма ли някой да изобрети

Няма ли някой да изобрети акумулатор, който да се зарежда чрез наливане на течен и безопасен електролит? Вместо да висиш на зарядна станция. Водородът би бил много ефикасно и еко гориво, но е много взривоопасен.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какъв ще е резултатът от първия тур на изборите в София?