500 катастрофи в Москва за последния месец са с една обща причина – отвличаща вниманието реклама. Огромен билборд, закачен отстрани на десетки микробуси и камиони в руската столица, изобразява жена, която прикрива съвсем символично голите си гърди с тънка синя линия.

Надписът гласи „Те привличат“, а бройката разсеяни шофьори говори за подценяване на посланието.

Един от мотористите, 35-годишния Илдар Юриев, пострадал в сблъсък, разказа:

„Бях на път за бизнес среща, когато видях бус с огромна снимка на гърди да минава покрай мен. Тогава бях ударен от колата зад мен, шофьорът в нея също бил разсеян от буса. Закъснях за срещата, колата ми е на ремонт, и въпреки че имах застраховка, пак трябваше да извадя пари от джоба си.“

Рекламна агенция „Сарафан“, създателите на рекламата, са обявили, че смятат да обезвъзмездят всеки пострадал.

„Планираме да вкараме нов рекламен формат на пазара, да окуражим компаниите да поставят рекламите си отстрани на бусове, което според нас е прекрасна алтернатива на рекламите по публичния транспорт. Искахме да привлечем внимание към този формат с кампанията.“

При всеки случай на инцидент, собственикът на колата ще получи обезщетение за каквото е платил над застраховката си, твърди говорител от компанията.

В България, също като в Русия, няма закон срещу разсейващите или объркващи реклами на пътя. Браншовите организации от години предлагат подобна поправка, каквато има в страни като Швейцария, Чехия, Германия.