Японският автомобилопроизводител "Нисан" (Nissan Motor Co) реши да закрие завода си в Барселона, в резултат на което ще бъдат изгубени около 3000 работни места, съобщи днес испанското правителство, цитирано от Ройтерс и Франс прес.

Мярката е част от нов план за преструктуриране на компанията. Власите призоваха японския автомобилопроизводител, който по-късно днес ще представи програмата си за оцеляване, да потърси други опции за завода в Барселона, подчертавайки, че да се инвестира в предприятието ще бъде по-евтин вариант.

Затварянето ще струва на "Нисан" около 1 милиард евро (1,1 милиарда долара), посочва правителството в съобщение.

Основният завод на компанията в Барселона дава работа на 2400 работници, а като се включат и още няколко свързани предприятия, общият брой на работещите за "Нисан" там достига 3000. Това е основното производствено звено на японския автомобилопроизводител в Европа след предприятието във Великобритания.

В завода в Барселона се правят предимно електрически ванове и пикапи. Производството е доста под максималния капацитет, което доведе до протести на работници, стачкуващи от началото на май.

Продажбите на "Тойота" продължават да се сриват

Междувременно автомобилният производител "Тойота" днес публикува своя месечен отчет, от който е видно, че продажбите на компанията за април са се сринали с почти 50%.

Миналия месец корпорацията е продала 423 000 автомобила по света, което е с 46,3 процента по-малко спрямо април 2019 година. Производството също е спаднало - с 50,8 процента, като за месеца са произведени 379 000 автомобила.

Причини за този рязък спад са отслабването на търсенето в световен мащаб и спирането на работа на няколко завода в региона, включително в Китай, Европа и САЩ заради ограничителните мерки, въведени срещу разпространението на коронавируса.

За финансовата 2019 година, която приключи в края на март, "Тойота мотър", заедно с "Дайхацу мотър" (Daihatsu Motor) и "Хино мотърс" (Hino Motors), влизащи в групата "Тойота", станаха световен лидер по продажби на нови коли, пласирайки 10,45 милиона леки и тежкотоварни автомобила. За разглеждания период продажбите на основния конкурент на "Тойота" - "Фолксваген" (Volkswagen) ,плюс влизащите в групата компании - достигнаха 10,37 милиона единици.