Транспортният браншовици се обявиха против идеята на властта, която отлежава отдавна, всички автобуси да бъдат снабдени с предпазни колани. Нещо повече - от Брашношия съюз на стопанската инициатива в транспорта обявиха, че често пъти поставеният колан може да застраши живота на хората при инцидент. 

Това е мнението на председателката на съюза Магдалена Милтенова, цитирана от "Фокус". Според нея ако хората са с колани и автобусът се обърне на таван и се възпламени, коланите няма как да спасят човешки животи.

Автобусите, произведени преди 2008 г., не са оборудвани фабрично с колани и не би следвало да се променя тяхната конструкция - това е следващият аргумент. Според Милтенова седалките не трябва да се подменят, какъвто е другият вариант, защото при самата конструкция на превозните средства са правени измервания и проби, в т.ч. на килограмите.

Преди ден - заради трагедията от 25 август по пътя край Своге, където загинаха 17 души в катастрофирам автобус, премиерът Бойко Борисов заяви, че този път няма да се прави компромис с въвеждането на това изискване. За него се говори от повече от година - след друг трагичен инцидент, но до момента промяната не е направена. В момента по закон поставянето на колани в автобусите и микробусите от пътниците е задължително, но когато превозните средства са снабдени с такива фабрично. 

"Колко години говорим за коланите в автобусите. Какво ни се отговаря? Първо започват от бранша: "20 хил. автобуси има и едни не са приспособени за колани". Питам по-важно ли е да се иде на екскурзия и дали да остане жив? От 20 хил. автобуси могат да станат 5 хил. Да си сложат нови седалки. При комунизма, когато станаха задължителни - нито москвичите, нито волгите имаха колани. Даде се една седмица, КАТ почна да глобява по 5 лева. Ако искаш да караш,слагаш колана", обясни Борисов вчера.