Article_top

Американски учени изследваха плодовете и зеленчуците с най-голяма хранителна плътност и определиха съдържащите най-значими количества витамини, минерали, фибри и протеини, съобщи Хелт дей.

Първите пет места заемат цитруси и ягодите, които са на второ място. Списъка оглавяват лимоните. След ягодите са портокалите, лаймът и розовият и червен грейпфрут.

Колкото и голяма слава да имат боровинките, шести в класацията са къпините. Следва белият грейпфрут. 

Резултатите не означават, че боровинките или малините са за пренебрегване. Важно е плодовете да са с всички цветове на дъгата. Така се осигурява най-голямо разнообразие от хранителни вещества и фитохимикали, които не се изчерпват с витамините и минералите.

Важен критерий при избора е зрелостта на плодовете - когато те зеленовеят, хранителните им съставки са по-малко.

Учените от университета "Уилям Патерсън" са изследвали плодовете и зеленчуците за витамин В, включително тиамин, рибофлавин, ниацин, фолат, В6 и В12, вит. А, С, D, E и К, както и за калий, калций, цинк - общо 17 съставки, които са много важни за здравето.

БТА

 

Американски учени изследваха плодовете и зеленчуците с най-голяма хранителна плътност и определиха съдържащите най-значими количества витамини, минерали, фибри и протеини, съобщи Хелт дей.

Първите пет места заемат цитруси и ягодите, които са на второ място. Списъка оглавяват лимоните. След ягодите са портокалите, лаймът и розовият и червен грейпфрут.

Колкото и голяма слава да имат боровинките, шести в класацията са къпините. Следва белият грейпфрут. 

Резултатите не означават, че боровинките или малините са за пренебрегване. Важно е плодовете да са с всички цветове на дъгата. Така се осигурява най-голямо разнообразие от хранителни вещества и фитохимикали, които не се изчерпват с витамините и минералите.

Важен критерий при избора е зрелостта на плодовете - когато те зеленовеят, хранителните им съставки са по-малко.

Учените от университета "Уилям Патерсън" са изследвали плодовете и зеленчуците за витамин В, включително тиамин, рибофлавин, ниацин, фолат, В6 и В12, вит. А, С, D, E и К, както и за калий, калций, цинк - общо 17 съставки, които са много важни за здравето.

БТА

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какво ще товари и разтоварва новото пристанище на Ахмед Доган?