Article_top

В грозна препирня по бТВ се превърна днес фактът, че "Бул инс" - застрахователят на автобуса, в който загинаха 20 души и други бяха ранени край Своге, е изплатил на близките по 10 лв. за починал.

След жалба Комисията по финансов надзор е постановила застрахователят да плати по 50 000 лв. - това казаха адвокатът и председател на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров и двама представители - роднини на починали. Според Тодоров сумата по въпросната застраховка "Злополука на пътниците" е фиксирана по закон - именно 50 000 лв.

Според Стоян Проданов - изпълнителен директор на компанията, обаче няма основание за плащане. На това основание не се дължи изплащане на обезщетение по застраховката "Злополука на пътниците".

Той изтъква пропуски в документацията и твърди, че КФН, чийто акт ще обжалват, е постановила да има (някакво) плащане. Затова избрали символичната сума от 10 лв.

"Това не е обезщетение, а част от административна процедура, за да не бъдем допълнително наказани. Ние оспорваме принудителна административна мярка", заяви пред бТВ Проданов.

На ръба на законовия срок - от 6 месеца - те излезли със становище, че са нарушени транспортни правила, които днес той посочи в ефир: например неизпращане навреме на изряден списък на возещите се.

Така практически застрахователят обвинява загиналите, че са пратили менте списък за обезщетения след трагедията. А Владимир Тодоров отбеляза, че няма как списъкът да е "с кръвта по него", както искали застрахователите, защото оригиналният е останал в автобуса, който в дерето се е въртял "като центрофуга".

Тодоров отбеляза още, че това може да бъде само административно нарушение на транспортните правила, но не може да има отношение към обезщетението и попита: ако шефът на "Бул инс" се вози в такси и то катастрофира, това, че примерно "таксиджията" не си е платил патента, води ли до това той да не получи обезщетение?

"На практика няма обществен превоз", каза представителят на застрахователите. 

На това Владимир Тодоров отвърна, че фирмата опитва да изкара, "че тия възрастни жени са хванали на стоп автобуса" (бел. ред. - повечето от загиналите бяха пенсионерки от с. Световрачене, отишли на скромна екскурзия до Седемте престола в Искърското дефиле).

Цитирайки нормативната база, шефът на "Бул инс" на няколко пъти заяви, че всичко се решава от съда, а Тодоров контрира, че именно това им е целта - делата да продължат с години и обезщетението да се бави.

"Това е крайната цел - да се отиде в съд до една година, после да се мотае още една година", заяви Тодоров.

На което застрахователят рече:

"Подложени сме на натиск и шантаж. Казаха ни, че ще има медийна атака в подходящия момент - очевидно подходящият момент е седмицата преди изборите", намеси и предстоящия евровот застрахователят.

Ради Манолова - роднина на починала, която също беше в студиото, буквално ахна как е възможно при създалата се ситуация спрямо тях да се използва понятието "натиск и шантаж".

Стоян Проданов защити тезата, че адвокатът и няколко от пострадалите са ги посетили преди време и това именно представлявало шантаж, както и подложи под съмнение пълномощното на адвоката да представлява роднините на загиналите.

"Този Робин Худ, който стои до мен, не защитава обществения интерес, а има лични интереси", каза застрахователят по адрес на Тодоров.

"Ние бяхме първите, които пуснаха жалба до КФН, и първите, които получиха по 10 лв. На един от починалите на третия ден му се е обадил застраховатлят да си вземе обезщетението. Тука сме на девети месец", каза един от роднините на загинали, който повтори, че Владимир Тодоров е напълно коректен.

"Ние сме готови да постановим изплащане на обезщетение при представяне на необходимите документи", каза още представителят на застрахователите.

Вчера БНР съобщи, че КФН е взела надзорни мерки срещу дружеството "Бул Инс", което трябва да изплати по 50 хил. лева на близките на всеки пътник.

В комисията са постъпили шест жалби от близките на седем души, пътували миналия август в автобуса, който катастрофира край Своге.

Според комисията е имало пълен списък с пътниците, което дава основание на наследниците им да поискат обезщетение по застраховка "Злополука с пътниците". Именно това е текстът, заради който от застрахователната компания искат произнасяне от съда.

 

В грозна препирня по бТВ се превърна днес фактът, че "Бул инс" - застрахователят на автобуса, в който загинаха 20 души и други бяха ранени край Своге, е изплатил на близките по 10 лв. за починал.

След жалба Комисията по финансов надзор е постановила застрахователят да плати по 50 000 лв. - това казаха адвокатът и председател на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров и двама представители - роднини на починали. Според Тодоров сумата по въпросната застраховка "Злополука на пътниците" е фиксирана по закон - именно 50 000 лв.

Според Стоян Проданов - изпълнителен директор на компанията, обаче няма основание за плащане. На това основание не се дължи изплащане на обезщетение по застраховката "Злополука на пътниците".

Той изтъква пропуски в документацията и твърди, че КФН, чийто акт ще обжалват, е постановила да има (някакво) плащане. Затова избрали символичната сума от 10 лв.

"Това не е обезщетение, а част от административна процедура, за да не бъдем допълнително наказани. Ние оспорваме принудителна административна мярка", заяви пред бТВ Проданов.

На ръба на законовия срок - от 6 месеца - те излезли със становище, че са нарушени транспортни правила, които днес той посочи в ефир: например неизпращане навреме на изряден списък на возещите се.

Така практически застрахователят обвинява загиналите, че са пратили менте списък за обезщетения след трагедията. А Владимир Тодоров отбеляза, че няма как списъкът да е "с кръвта по него", както искали застрахователите, защото оригиналният е останал в автобуса, който в дерето се е въртял "като центрофуга".

Тодоров отбеляза още, че това може да бъде само административно нарушение на транспортните правила, но не може да има отношение към обезщетението и попита: ако шефът на "Бул инс" се вози в такси и то катастрофира, това, че примерно "таксиджията" не си е платил патента, води ли до това той да не получи обезщетение?

"На практика няма обществен превоз", каза представителят на застрахователите. 

На това Владимир Тодоров отвърна, че фирмата опитва да изкара, "че тия възрастни жени са хванали на стоп автобуса" (бел. ред. - повечето от загиналите бяха пенсионерки от с. Световрачене, отишли на скромна екскурзия до Седемте престола в Искърското дефиле).

Цитирайки нормативната база, шефът на "Бул инс" на няколко пъти заяви, че всичко се решава от съда, а Тодоров контрира, че именно това им е целта - делата да продължат с години и обезщетението да се бави.

"Това е крайната цел - да се отиде в съд до една година, после да се мотае още една година", заяви Тодоров.

На което застрахователят рече:

"Подложени сме на натиск и шантаж. Казаха ни, че ще има медийна атака в подходящия момент - очевидно подходящият момент е седмицата преди изборите", намеси и предстоящия евровот застрахователят.

Ради Манолова - роднина на починала, която също беше в студиото, буквално ахна как е възможно при създалата се ситуация спрямо тях да се използва понятието "натиск и шантаж".

Стоян Проданов защити тезата, че адвокатът и няколко от пострадалите са ги посетили преди време и това именно представлявало шантаж, както и подложи под съмнение пълномощното на адвоката да представлява роднините на загиналите.

"Този Робин Худ, който стои до мен, не защитава обществения интерес, а има лични интереси", каза застрахователят по адрес на Тодоров.

"Ние бяхме първите, които пуснаха жалба до КФН, и първите, които получиха по 10 лв. На един от починалите на третия ден му се е обадил застраховатлят да си вземе обезщетението. Тука сме на девети месец", каза един от роднините на загинали, който повтори, че Владимир Тодоров е напълно коректен.

"Ние сме готови да постановим изплащане на обезщетение при представяне на необходимите документи", каза още представителят на застрахователите.

Вчера БНР съобщи, че КФН е взела надзорни мерки срещу дружеството "Бул Инс", което трябва да изплати по 50 хил. лева на близките на всеки пътник.

В комисията са постъпили шест жалби от близките на седем души, пътували миналия август в автобуса, който катастрофира край Своге.

Според комисията е имало пълен списък с пътниците, което дава основание на наследниците им да поискат обезщетение по застраховка "Злополука с пътниците". Именно това е текстът, заради който от застрахователната компания искат произнасяне от съда.

Коментари

i l's picture
i l
ivanll

Хайде сега да платят двойно и

Хайде сега да платят двойно и тройно обезщетението, като са толкова хитри. Заради такива застрахователи в България е крайно неизгодно да се купуват нови коли, автобуси и ново каквото и да е било. Всичко се купува евтино и за ремонт, защото всички знаят че застрахователите след като със закон са заставили хората да им плащат, няма нужда те да имат някакви задължения. То като ще е така и аз да стана застраховател и на жертва по 10 лева, на смазан мерцедес за 200 бона по 15 лева, но с гражданска за 400 лева. Та така, тънем си в кочинката, плащаме си рекета към застрахователите и тва е.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какво ще товари и разтоварва новото пристанище на Ахмед Доган?