Article_top

Средната оценка по български език и литература (БЕЛ) е добър 4,06, а на втория Държавен зрелостен изпит средната оценка от различните предмети е много добър 4,67. Това каза зам.-министърът на образованието и науката Таня Михайлова по време на пресконференция за резултатите от майската сесия на Държавните зрелостни изпити, съобщи "Фокус". „Съизмерим е средният брой точки спрямо предходни години", уточни Михайлова.

Тя отбеляза, че в годините традиционно най-висок брой точки има по предметите, по които зрелостниците са най-малко. И даде примери с матурата по език - немски, френски, испански, химия и опазване на околната среда.

"За съжаление, най-ниски са резултатите на най-желаните предмети, като география и икономика, биология и здравно образование, философски цикъл. Изключение прави история и цивилизация“, посочи Михайлова.

По думите й там има сравнително нисък брой точки на фона на по-малкото зрелостници, които са заявили своя избор. „И обратното- по английски език има сравнително високи резултати, на фона на масовия избор – над 14 хил. зрелостници, които го бяха заявили", посочи Таня Михайлова.

"За нас е изключително важно това, което се забелязва в матурата по БЕЛ- все поголям е процентът на зрелостниците, които създават текст на Държавния зрелостен изпит“, посочи Михайлова. Тя подчерта, че е изненадващо, както през годините, така и на тази матура, че има зрелостници, които просто преписват текста.

„Тоест не създават собствен текст, а преписват този от упражнението. За съжаление, намалява броят на зрелостниците, които се справят с резюме. Това са умения, които ще бъдат заложени в следващите политики, които Министерството на образованието и науката ще разработи и ще бъдат представени на годишните съвещания с експертите, за да може специално в тези области да се подобри“, обясни Таня Михайлова.

 
Снимка БГНЕС

Средната оценка по български език и литература (БЕЛ) е добър 4,06, а на втория Държавен зрелостен изпит средната оценка от различните предмети е много добър 4,67. Това каза зам.-министърът на образованието и науката Таня Михайлова по време на пресконференция за резултатите от майската сесия на Държавните зрелостни изпити, съобщи "Фокус". „Съизмерим е средният брой точки спрямо предходни години", уточни Михайлова.

Тя отбеляза, че в годините традиционно най-висок брой точки има по предметите, по които зрелостниците са най-малко. И даде примери с матурата по език - немски, френски, испански, химия и опазване на околната среда.

"За съжаление, най-ниски са резултатите на най-желаните предмети, като география и икономика, биология и здравно образование, философски цикъл. Изключение прави история и цивилизация“, посочи Михайлова.

По думите й там има сравнително нисък брой точки на фона на по-малкото зрелостници, които са заявили своя избор. „И обратното- по английски език има сравнително високи резултати, на фона на масовия избор – над 14 хил. зрелостници, които го бяха заявили", посочи Таня Михайлова.

"За нас е изключително важно това, което се забелязва в матурата по БЕЛ- все поголям е процентът на зрелостниците, които създават текст на Държавния зрелостен изпит“, посочи Михайлова. Тя подчерта, че е изненадващо, както през годините, така и на тази матура, че има зрелостници, които просто преписват текста.

„Тоест не създават собствен текст, а преписват този от упражнението. За съжаление, намалява броят на зрелостниците, които се справят с резюме. Това са умения, които ще бъдат заложени в следващите политики, които Министерството на образованието и науката ще разработи и ще бъдат представени на годишните съвещания с експертите, за да може специално в тези области да се подобри“, обясни Таня Михайлова.

Коментари

i l's picture
i l
ivanll

Преди се правеше литературно

Преди се правеше литературно-интерпретативно съчинение, което беше някаква зверска пръдня без смисъл и писане на безсмислици, набивани от депресирани учители по литература. Там упражнението беше с цел търсене под вола теле и разтягане на локуми с цел голям текст без никакъв смисъл. Сега е по-добре, някакви резюмета, които по същество пак са безсмислени. Имаш някакъв текст, който във всеки случай ще е по-пълен и смислен от резюмето ти, не е много ясно точно каква е целта на това упражнение. На фона на това имаме дефицит на сценаристи и всякакви български филми и сериали са винаги със слабо място сценария. Трябва да се наблегне на творческо писане, създаване на светове, на герои, на разбиране на света, за да може в часовете по литература да има някаква мисловна дейност. Може например да се дават и задания с определени ограничения от към герои, свят, формат, за да може човек да излезе от черупката си и да пробва различни сюжети.
Друг е и въпросът че в часовете по литература се избират не интересни и качествени творби, ами творби имащи отношение към историята. Това много добър начин да убиеш всякакво желание за книги в учениците, като ги затрупаш с огромно количество особено скучни книги и не им оставиш време да четат качествена литература.

....

От толкова реформи имаме погубени поколения.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Защо само Иван Гешев е номиниран за главен прокурор?