Article_top

Търсите новини от Европейския парламент и си мислите, че сте ги намерили... Но всъщност четете материали на "Russia Today" (RT) - един от медийните инструменти за прокремълска пропаганда... Това се случва, ако попаднете на интернет изданието с име "EP Today" (European Parliament Today или "Европейският парламент днес"), разкрива в седмичния си бюлетин европейската служба за борба с дезинформацията в сайта си euvsdisinfo.eu

 Въпросната "медия", която сама презентира себе си като "месечно новинарско списание за Европейския парламент", твърди, че изданието е създадено за евродепутати и статии, които те смятат за важни и изискващи внимание от колегите им и от други хора, които се занимават с политически решения. Сайът на изданието използва и символа на ЕС - синьото знаме с жълтите звезди, очевидно с цел да се заблудят читателите, че става дума за сериозен източник на информация по европейските теми и институцията на съюза. Изданието дори има 145 000 последователи във фейсбук, както и немалко почитатели в туитър. Средно на ден се публикуват около 25 статии, което го прави да изглежда още по-автентично. Обаче...

Над 99% от материалите в сайта на "EP Today" не са собствено съдържание. От октомври 2018 г. досега 47% от статиите за дословно прекопирани от интернет сайта на Russia Today, показва анализът на европейската служба за борба с дезинформацията. Често цялата заглавна страница на "европейския" сайт е пълна само с новини от прокремълската медийна платформа. 

Анализът на съдържанието на EP Today показва още, че от април 2017 г. до август 2019 г. сред всички публикувани 17 697 статии, едва 25 са от европейски депутати или други политически лица. Тоест процентът на автентично съдържание, с което "медията" се рекламира, е 0,14 на сто от всички публикации. Проверка показва още, че "редакцията" на изданието в Брюксел е просто пощенска кутия на определен адрес, а информация за екипа, въпреки изброените имена на страницата, не се намира. Съдържателят на домейна също е скрит.

"Медията" всъщност използва за продуциране на "съдържание" т.нар. "content syndication" - тоест препечатва материали от други източници. Въпросните "източници" получават безплатна реклама от това. 

Проверката на публикациите на "европейския" сайт показва още, че "препечатано" съдържание е имало и от "Voice of America" (спонсорирана от държавата медийна група в САЩ - б.р.) - това се е случвало преди 24 октомври 2018 г. В последствие основният източник на "новини" става е RT. Не е изключено причината да е и фактът, че прокремълската група е по-популярна в класациите за влияние в интернет. Другият вариант е да се използва техниката за т.нар. "пране на информация" - в сайта до един момент е имало един вид послания, а след това - различен, но за публиката "авторът" е един и същ.  Въпреки че под статиите пише какъв е източникът им, това остава скрито за потребителите с социалните мрежи, ако не отворят съответна статия. А ако я отворят - възможно е да не прочетат позоваването най-отдолу. 

Още през септември Европейският парламент официално се обръща към така наречената медия заради неправомерното използване на името на институцията и заблуждаването на публиката, казват от  EuvsDisinfo.eu.

Преди няколко дни от името на "собствениците" на ЕP Today (не е ясно кои са те - б.р.) се е появило съобщение с "извинение към читателите и журналистите за препечатването на статии на RT". 

"Тази практика е прекратена и няма да бъде възобновявана", се твърди в съобщението. Следва твърдението, че EP Today била "независима медия, фокусирана върху активностите на Европейския парламент и другите европейски институции".  Казва се още, че "медията" не е "лобистка организация", както и собствеността нямала общо с други медии (разбира се, аналогията между имената на Russia Today и EP Today може да е случайност - б.р.) "Собствениците" на сайта заявяват, че е имало интерес за купуване на "медията" им, но офертата е била отказана. Обещава се обаче да има реакция на полученото от Европейския парламент писмо, за което писмо е изразена дори благодарност. Новата визия на сайта щяла да е факт в началото на 2020. В съобщението пише още, че EP Today "остава независима медия и не се продава"....

И още нещо - ако се опитате да "последвате"  EP Today във фейсбук от линка от интернет страницата, то браузърът ви ще ви предупреди - има риск от измама и най-добре сменете паролата си в социалната мрежа. 

 

Търсите новини от Европейския парламент и си мислите, че сте ги намерили... Но всъщност четете материали на "Russia Today" (RT) - един от медийните инструменти за прокремълска пропаганда... Това се случва, ако попаднете на интернет изданието с име "EP Today" (European Parliament Today или "Европейският парламент днес"), разкрива в седмичния си бюлетин европейската служба за борба с дезинформацията в сайта си euvsdisinfo.eu

 Въпросната "медия", която сама презентира себе си като "месечно новинарско списание за Европейския парламент", твърди, че изданието е създадено за евродепутати и статии, които те смятат за важни и изискващи внимание от колегите им и от други хора, които се занимават с политически решения. Сайът на изданието използва и символа на ЕС - синьото знаме с жълтите звезди, очевидно с цел да се заблудят читателите, че става дума за сериозен източник на информация по европейските теми и институцията на съюза. Изданието дори има 145 000 последователи във фейсбук, както и немалко почитатели в туитър. Средно на ден се публикуват около 25 статии, което го прави да изглежда още по-автентично. Обаче...

Над 99% от материалите в сайта на "EP Today" не са собствено съдържание. От октомври 2018 г. досега 47% от статиите за дословно прекопирани от интернет сайта на Russia Today, показва анализът на европейската служба за борба с дезинформацията. Често цялата заглавна страница на "европейския" сайт е пълна само с новини от прокремълската медийна платформа. 

Анализът на съдържанието на EP Today показва още, че от април 2017 г. до август 2019 г. сред всички публикувани 17 697 статии, едва 25 са от европейски депутати или други политически лица. Тоест процентът на автентично съдържание, с което "медията" се рекламира, е 0,14 на сто от всички публикации. Проверка показва още, че "редакцията" на изданието в Брюксел е просто пощенска кутия на определен адрес, а информация за екипа, въпреки изброените имена на страницата, не се намира. Съдържателят на домейна също е скрит.

"Медията" всъщност използва за продуциране на "съдържание" т.нар. "content syndication" - тоест препечатва материали от други източници. Въпросните "източници" получават безплатна реклама от това. 

Проверката на публикациите на "европейския" сайт показва още, че "препечатано" съдържание е имало и от "Voice of America" (спонсорирана от държавата медийна група в САЩ - б.р.) - това се е случвало преди 24 октомври 2018 г. В последствие основният източник на "новини" става е RT. Не е изключено причината да е и фактът, че прокремълската група е по-популярна в класациите за влияние в интернет. Другият вариант е да се използва техниката за т.нар. "пране на информация" - в сайта до един момент е имало един вид послания, а след това - различен, но за публиката "авторът" е един и същ.  Въпреки че под статиите пише какъв е източникът им, това остава скрито за потребителите с социалните мрежи, ако не отворят съответна статия. А ако я отворят - възможно е да не прочетат позоваването най-отдолу. 

Още през септември Европейският парламент официално се обръща към така наречената медия заради неправомерното използване на името на институцията и заблуждаването на публиката, казват от  EuvsDisinfo.eu.

Преди няколко дни от името на "собствениците" на ЕP Today (не е ясно кои са те - б.р.) се е появило съобщение с "извинение към читателите и журналистите за препечатването на статии на RT". 

"Тази практика е прекратена и няма да бъде възобновявана", се твърди в съобщението. Следва твърдението, че EP Today била "независима медия, фокусирана върху активностите на Европейския парламент и другите европейски институции".  Казва се още, че "медията" не е "лобистка организация", както и собствеността нямала общо с други медии (разбира се, аналогията между имената на Russia Today и EP Today може да е случайност - б.р.) "Собствениците" на сайта заявяват, че е имало интерес за купуване на "медията" им, но офертата е била отказана. Обещава се обаче да има реакция на полученото от Европейския парламент писмо, за което писмо е изразена дори благодарност. Новата визия на сайта щяла да е факт в началото на 2020. В съобщението пише още, че EP Today "остава независима медия и не се продава"....

И още нещо - ако се опитате да "последвате"  EP Today във фейсбук от линка от интернет страницата, то браузърът ви ще ви предупреди - има риск от измама и най-добре сменете паролата си в социалната мрежа. 

Коментари

Нищо ново - хибридка.

Тези хибридки постоянно биват разпространявани от хора без опит или такива, които не си дават сметка каква среда са социалните мрежи. Погледнете например Фактор и статията им за министър на Ердоган, който уж бил публикувал в профила си във Фейсбук карта на Турция, която включва половин България (https://faktor.bg/bg/articles/petak-13-fen-stranitsa-na-turskiya-ministar-na-otbranata-publikuva-karta-s-koyato-aneksira-polovin-balgariya?fbclid=IwAR1MZ-pvPBMhcYwdjCBL8t0FiEi9RO5qiE3hidFN8AthHxPWQ7-rqI3IB88). Има и линкове. Но като се опитате да ги отворите получавате 404 - "той бил ги премахнал". Само че всъщност този профил, който от Фактор уж били скрийншотнали преди да го прочистят, е ФАЛШИВ. В истинския министърът е със всичките си имена: Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar, а във фалшивия с инициали на първите две имена. Очевидна фалшивка, която обаче беше препубликувана от политолога проф. Огнян Минчев, който има 5000 приятели и 11 хил. следващи го. За по-убедително към тази "новина" е прибавил ужасяваща гравюра от 16 век (която не доказва нищо, бидейки художествено произведение), в която турци набиват на кол европейски дечица. Последното пък нашият политолог е препубликувал от тролски анонимен фб профил на някой си Georgos Zografos, на който единствените снимки са от "шествие" с плакати "НАТО вън". За да се различи руската хибридка са нужни 5 минути, които проф. Минчев не е отделил и е станал ретранслатор на руска пропаганда към хиляди. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2483229801766930&set=a.375288539227744&type=3&eid=ARAbZUq5xblj8t_bwnucwDYwkTZGR1skt6Vlqw0dB__bFW_HppSCvCCrXdF0exK3hZliYuxPikvu_ZBQ
Защо руснаците разпространяват подобни фалшивки? Защото в момент, когато САЩ (или по-скоро Тръмп) изоставят кюрдите на произвола, след като вече изоставиха венецуелците и китайците от Хонконг, едно възраждане на митологичния страх от Турция работи единствено и само в полза на Русия.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията