Article_top

Размяната на „паметни записки“, договори и фейсбук позиции между бизнесмена „изгнаник“ в Дубай Васил Божков и бизнесмена, собственик на Нова телевизия Кирил Домусчиев отново повдигна завесата на все по-видимата напоследък медийна война. Да, бТВ и Нова са конкуренти – двете най-гледани частни телевизии, но тук не става въпрос за това. Става въпрос, както винаги, за пари. А защо не и за власт, след като самата власт зае публично страна – в лицето на премиера Бойко Борисов и финансовия му министър Владислав Горанов. 

Частната „Национална лотария“ (НЛ) на Васил Божков може и да я няма, но пък го има нейния правоприемник – държавното ТОТО. Към днешна дата ТОТО-то е далеч от достигането на такива мащаби в продажбите, разпространението и рекламите, каквито имаше НЛ, но по думите на новия му изпълнителен директор Любомир Петров „нивата на продажбите са много добри, постъпленията нарастват, ще започнем доста активно да излизаме на пазара, длъжни сме да заемем територията на частните изпълнители, има ресурс и игри, просто трябва да разширим разпространителската мрежа“. 

А когато това стане факт, а то ще стане, по простата причина, че държавното ТОТО вече е монополист на пазара, то се очаква да напусне ефира на БНТ, където в момента единствено се излъчват тиражите, и частично да се прехвърли отново в... частните медии. Искания в тази посока вече се чуват. И те минават през меренето на рейтингите, където по всичко личи, войната между Нова и бТВ не само не е приключила с преминаването на двете медии към една пийпълметрична агенция, ами и въвлича нови участници. Всичко това е гарнирано с кризисната ситуация на рекламния пазар, породена от свиващите се заради коронавируса бюджети и с ликвидираната добре плащаща за реклама „Национална лотария“.

Много медии, една агенция, един фаворит

Миналия месец, в материал, озаглавен „Война и мир на телевизионния пазар“ ви разказахме за любопитни маневри около измерването на рейтингите. До 1 май бТВ и Нова работеха с различни пийпълметрични агенции - съответно ГАРБ и Nielsen Admosphere Bulgaria. Сега и двете са при ГАРБ (след като Нова реши да се раздели с Nielsen), което би трябвало да радва рекламодателите – най-после единен ориентир - и самите медии.

Още преди единното измерване да стане факт обаче на пазара направи впечатление, че от няколко месеца ГАРБ е започнала да мери необичайно високи рейтинги на Нова тв, в т.ч. за новинарските емисии, при които бТВ винаги е заемала лидерските позиции според зрителския интерес. Пред Клуб Z Ива Стоянова-Гамари, управляващ "ГАРБ аудиенс межърмент България" отрече да има изкуствено „помпане“ на рейтинга на Нова. По думите ѝ от Нова са започнали да инвестират повече в програма и интересът към телевизията се е повишил - което било тенденция, която дава резултати след шест до осем месеца измервания. Новините пък са функция на програмата - когато канал генерира зрителски интерес, този интерес прераства в доверие – допълни Гамари. С други думи – ако ви хареса програмата, ще останете и за новините.

Как благодарният кмет на Пазарджик би Божков по рейтинг

По всичко личи, че тази тенденция продължава. Така например на 8 май, когато бТВ излъчи в сутрешния си блок пословичното вече ексклузивно интервю с Васил Божков, се оказа, че зрителите са предпочели да гледат кмета на Пазарджик Тодор Попов по Нова тв. Делът на  гледалите блока с Божков, когато той обяви комуникацията си с Vladi Goranov, е 27,36%, а кметът на Пазарджик е бил последван от 30,63 на сто от аудиторията. Във въпросното участие Попов благодари на депутата и бизнесмен Делян Пеевски за направеното дарение за „спасение“ на гората над село Црънча, предвидена иначе за продан.

Подобна е ситуацията и на 10 май, сочат данните на ГАРБ. В ефира на съботно-неделния сутрешен блок на бТВ е бийтбоксърът Христо Деянов – Скилър, обвинен заедно със сестра си – певицата Лиляна Деянова - Лилана в измами с еврофондове. Лилана се свързва с Божков – като негово подставено лице, и не само (според доскорошния бизнеспартньор на собственика на „Нове холдинг“ и негов „душманин“ - Цветомир Найденов). По това време по Нова тв тече разговор с д-р Ангел Кунчев. Рейтингът е в полза на Кунчев – 28,93% срещу 22,12 на сто за Скилър. 

Компонентът „Гости“

Това, разбира се, предизвиква брожения в бТВ. Но не е единственото. Клуб Z разполага с протестно писмо от Българската асоциация на комуникационните агенции до ръководството на Нова тв. От него става ясно, че от 1 май ГАРБ е въвела само за Нова телевизия, но не и за бТВ, БНТ, Bulgaria ON AIR и др., нов елемент при измерването - „Гости“ (Когато ви дойде някой на гости, подавате информация за това какво гледа човекът, на каква възраст е и пр. Което на практика е трудно да се валидира като достоверност).

От асоциацията допълниха пред Клуб Z, че на практика на база данните от този компонент, измерван само за телевизията на Домусчиеви, тя опитва да продава рекламно време. Което не било коректно спрямо всички останали участници.

„До тази дата системата на ГАРБ не е отчитала този компонент в аудиторните данни. Агенциите, като абонати и ползватели на системата, не сме запознати с начина на дефиниране и генериране на тази допълнителна аудитория, както и с начина, по който се разпределя в отделните възрастови под-групи“, се посочва в писмото от БАКА.

Оттам допълват, че „тези промени и предизвиканите от тях последствия водят до поредното объркване на работата ни с рекламодателите и се създават предпоставки за много разминавания при отчитането на кампаниите в телевизионните канали от групата на Нова“. Това се виждало дори само от няколкото дни от месец май, за които БАКА разполага с данни от ГАРБ за „Гости“. 

„Компонентът „Гости“ е нов за системата на ГАРБ, като до момента всички рекламодатели и агенции, които вече повече от 10 години работим с тези данни, не сме изисквали да бъде добавен. Не са го изисквали и медийните групи, които измерват аудиторията си с "ГАРБ аудиенс межърмент България" (bTV Media Group, БНТ, Bulgaria ON AIR и всички останали, които се мерят по ГАРБ)“, се посочва още в писмото.

Оттам настояват „предвид тези обстоятелства, предизвикващи нееднозначност и изкривявания в резултатите от системата за измерване на аудиторията“, да бъде „преосмислено това нововъведение за системата на ГАРБ, добавено изключително и само по ваше (на Нова тв) настояване".

„Рекламният пазар в последните месеци, както всички усещаме, е силно стресиран от всички неочаквани събития, от промените в социалното поведение и от неясното темпо на налагане на „новото нормално“. Обръщаме се към вас с молба, но предвид и гореизложеното с гореща препоръка, да не изисквате от агенциите да се работи с некоректно добавени и неясно дефинирани целеви групи. Сигурни сме, че желанието и амбицията на всяка от страните (медии, рисърч, рекламодатели, агенции) е да сме максимално ангажирани с положителното развитие и поне частично възстановяване на рекламния ни пазар в следващите месеци, до края на годината“, завършва писмото.

Държавната реклама – само при най-рейтинговите медии

Всичко казано до тук е от значение за частния рекламен пазар. Но може да се окаже от значение и за „рекламите“, идващи от страна на държавата. Тук влиза ТОТО-то. И не само.

Връщаме се към 30 март, малко преди Нова да уведоми Nielsen, че вече ще се мери при ГАРБ, но след като ГАРБ е започнала да отчита покачващите ѝ се рейтинги. Тече комуникация между членовете на Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО), в която, известно е, членуват най-големите медии. Обсъжда се писмо, с адресат премиерът Бойко Борисов. А темата на писмото е:

„Насочване на комуникационните кампании по оперативни програми и тези, разходващи обществени средства, към традиционните електронни медии, които достигат до най-широка аудитория и се ползват с най-голямо обществено доверие, доказано през призмата на гледаемостта.“

В него се говори за щетите, които пандемията е нанесла върху рекламните приходи на медиите, в т.ч. от спортни събития - за телевизионните програми със спортен профил.

Изтъква се, че „радиото и телевизията се възприемат като много надежден източник на информация и представляват основния източник на сведения за голяма част от населението в България. Около 2 700 000 домакинства в България гледат телевизия. Радиото достига до близо 90% от населението в България на месечна база“. 

И в тази връзка се предлага: „всяка комуникационна кампания, която държавата планира и се очаква да бъде финансирана с ограничените публични средства, вкл. реклама на търговски дружества с държавно участие, Българския спортен тотализатор и/или по оперативни програми, да бъде насочена с приоритет съобразно българската аудитория, до която съответните медии достигат“. А мотивът: „Така ще може да бъде най-ефективно използван ограниченият европейски и държавен ресурс.“

На финала се посочва, че медиите се мерят от независими агенции, а по отношение на радиата можело да се приложат данните от Комисията за регулиране на съобщенията и НСИ. „Считаме, че тези данни са добър и обективен критерий за ефективно разходване на средства за достигане на информацията до населението“, завършва проектописмото на АБРО. 

Източници на Клуб Z споделят, че за така изготвеното предложение до Борисов от името на АБРО са настоявали от Нова. Но то е срещнало вътрешна съпротива. Видима обаче е нишката между рейтингите, ТОТО-то и държавният ресурс изобщо.

Клуб Z потърси за коментар ръководството на Нова тв - чрез телефонни обаждания и sms. До момента нямаме отговор. Но ако такъв пристигне - ще бъде публикуван.

„Паметна записка“

Така стигаме до датата 18 май, когато вече традиционно – чрез профила си във фейсбук Божков публикува и „паметна записка“, подписана на 10 юли 2019 г. от него и от Кирил Домусчиев, който от три месеца вече е собственик на Нова. Според нея Божков се ангажира да плаща за ефира Нова за лотарията си 20 милиона лева без ДДС на година – за срок от 10 години. По-късно публикува и два договора – единият от 2018 г., подписан при старото ръководство на медията, а вторият – от август 2019-а – месец след въпросната „паметна записка“. От данните в тях става ясно, че лотарията се е рекламирала преди две години за малко над 8 милиона лева в Нова, а година по-късно – за 20 милиона.

Ако оставим настрана видимата разлика в сумите, по-любопитното в този сюжет се съдържа в отговора на Домусчиев от същия ден. Освен, че заявява, че Божков е плащал и по-големи суми в телевизията отпреди той да стане неин собственик, по-голямата част от отговора е посветена на сезирането на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) за сключен назад във времето договор между ТОТО-то и бТВ (вече изтекъл).

Този анонс на Домусчиев остана като кръпка насред отговора му за „паметната записка“, защото в нито един момент от дубайско-софийската комуникация бТВ не е била споменавана.

Случайно или не обаче, малко преди Домусчиев да анонсира сезирането на КЗК, в свързваната с Делян Пеевски агенция „Блиц“ се появи материал, посочен като „разследване“ за въпросния договор между бТВ и тотализатора. Става въпрос за договор, сключен през 2016 г., по силата на който тотализаторът излъчва тиражи в ефира на медията, като стойността му за период от близо 4 години е 8 милиона лева. Твърди се, че в този договор има клауза, според която ТОТО-то не трябва да сключва договор за това време с конкурентната Нова. 

Когато властта легитимира

бТВ, ръководството ѝ и Васил Божков напоследък са спрягани „в едно изречение“ във всички медии, славославещи властта, като общото внушение е, че обвиняемият „изгнаник“ в Дубай „държи“ тази телевизия. Тези твърдения всеки ден са легитимирани и от властта – на най-високо равнище. Факт – именно в ефира на бТВ Божков даде последното си интервю, което все още отеква с недадените отговори Vladi Goranov Владислав Горанов ли е и оказвал ли е протекция на бизнеса на Божков чрез „ценни указания“ към Държавната комисия по хазарта, чийто принципал е финансовият министър. 

Изборът на Божков за тв изява не е нелогичен, предвид факта, че определи Пеевски като „паяк“, плетящ мрежи, а вторият е „гост“ като дарител покрай коронавируса във всяка новинарска емисия на Нова. На властта обаче откровено не ѝ харесва да ѝ бъдат задавани въпроси покрай изнасяните от хазартния бос информации, защото в съзвучие с медиите, които я хвалят, започна атака по бТВ.

"Няма на "Божков ТВ" да се хвана на въпроса" – заяви премиерът, помолен за коментар по сагата с акциите на „Левски“.

На журналист на бТВ пък три пъти му се наложи да попита Горанов той ли е Vladi Goranov, тъй като министърът отказваше да отговори на този лесен въпрос. Срещу което получи обвинение в „нездрав интерес“ от страна на медията към темата, както и:  

"Няма да ви наричам, че сте негова телевизия, защото не ми е в стилистиката..."

В хора се включи днес и съпредседателят на малката управляваща коалиция "Обединени патриоти" Валери Симеонов, за да заяви:

"То и зад бТВ стоят много други интереси, защо не се занимаваме и с тях..."

Видимо, в тази история всеки има интереси. Как ще се развие - предстои да видим. Икономиката тепърва ще се възстановява от коронакризата, а с това и рекламният бранш; ТОТО-то набира скорост, бТВ я чака нов собственик, а всички нас - нови парламентарни и президентски избори...

 

Размяната на „паметни записки“, договори и фейсбук позиции между бизнесмена „изгнаник“ в Дубай Васил Божков и бизнесмена, собственик на Нова телевизия Кирил Домусчиев отново повдигна завесата на все по-видимата напоследък медийна война. Да, бТВ и Нова са конкуренти – двете най-гледани частни телевизии, но тук не става въпрос за това. Става въпрос, както винаги, за пари. А защо не и за власт, след като самата власт зае публично страна – в лицето на премиера Бойко Борисов и финансовия му министър Владислав Горанов. 

Частната „Национална лотария“ (НЛ) на Васил Божков може и да я няма, но пък го има нейния правоприемник – държавното ТОТО. Към днешна дата ТОТО-то е далеч от достигането на такива мащаби в продажбите, разпространението и рекламите, каквито имаше НЛ, но по думите на новия му изпълнителен директор Любомир Петров „нивата на продажбите са много добри, постъпленията нарастват, ще започнем доста активно да излизаме на пазара, длъжни сме да заемем територията на частните изпълнители, има ресурс и игри, просто трябва да разширим разпространителската мрежа“. 

А когато това стане факт, а то ще стане, по простата причина, че държавното ТОТО вече е монополист на пазара, то се очаква да напусне ефира на БНТ, където в момента единствено се излъчват тиражите, и частично да се прехвърли отново в... частните медии. Искания в тази посока вече се чуват. И те минават през меренето на рейтингите, където по всичко личи, войната между Нова и бТВ не само не е приключила с преминаването на двете медии към една пийпълметрична агенция, ами и въвлича нови участници. Всичко това е гарнирано с кризисната ситуация на рекламния пазар, породена от свиващите се заради коронавируса бюджети и с ликвидираната добре плащаща за реклама „Национална лотария“.

Много медии, една агенция, един фаворит

Миналия месец, в материал, озаглавен „Война и мир на телевизионния пазар“ ви разказахме за любопитни маневри около измерването на рейтингите. До 1 май бТВ и Нова работеха с различни пийпълметрични агенции - съответно ГАРБ и Nielsen Admosphere Bulgaria. Сега и двете са при ГАРБ (след като Нова реши да се раздели с Nielsen), което би трябвало да радва рекламодателите – най-после единен ориентир - и самите медии.

Още преди единното измерване да стане факт обаче на пазара направи впечатление, че от няколко месеца ГАРБ е започнала да мери необичайно високи рейтинги на Нова тв, в т.ч. за новинарските емисии, при които бТВ винаги е заемала лидерските позиции според зрителския интерес. Пред Клуб Z Ива Стоянова-Гамари, управляващ "ГАРБ аудиенс межърмент България" отрече да има изкуствено „помпане“ на рейтинга на Нова. По думите ѝ от Нова са започнали да инвестират повече в програма и интересът към телевизията се е повишил - което било тенденция, която дава резултати след шест до осем месеца измервания. Новините пък са функция на програмата - когато канал генерира зрителски интерес, този интерес прераства в доверие – допълни Гамари. С други думи – ако ви хареса програмата, ще останете и за новините.

Как благодарният кмет на Пазарджик би Божков по рейтинг

По всичко личи, че тази тенденция продължава. Така например на 8 май, когато бТВ излъчи в сутрешния си блок пословичното вече ексклузивно интервю с Васил Божков, се оказа, че зрителите са предпочели да гледат кмета на Пазарджик Тодор Попов по Нова тв. Делът на  гледалите блока с Божков, когато той обяви комуникацията си с Vladi Goranov, е 27,36%, а кметът на Пазарджик е бил последван от 30,63 на сто от аудиторията. Във въпросното участие Попов благодари на депутата и бизнесмен Делян Пеевски за направеното дарение за „спасение“ на гората над село Црънча, предвидена иначе за продан.

Подобна е ситуацията и на 10 май, сочат данните на ГАРБ. В ефира на съботно-неделния сутрешен блок на бТВ е бийтбоксърът Христо Деянов – Скилър, обвинен заедно със сестра си – певицата Лиляна Деянова - Лилана в измами с еврофондове. Лилана се свързва с Божков – като негово подставено лице, и не само (според доскорошния бизнеспартньор на собственика на „Нове холдинг“ и негов „душманин“ - Цветомир Найденов). По това време по Нова тв тече разговор с д-р Ангел Кунчев. Рейтингът е в полза на Кунчев – 28,93% срещу 22,12 на сто за Скилър. 

Компонентът „Гости“

Това, разбира се, предизвиква брожения в бТВ. Но не е единственото. Клуб Z разполага с протестно писмо от Българската асоциация на комуникационните агенции до ръководството на Нова тв. От него става ясно, че от 1 май ГАРБ е въвела само за Нова телевизия, но не и за бТВ, БНТ, Bulgaria ON AIR и др., нов елемент при измерването - „Гости“ (Когато ви дойде някой на гости, подавате информация за това какво гледа човекът, на каква възраст е и пр. Което на практика е трудно да се валидира като достоверност).

От асоциацията допълниха пред Клуб Z, че на практика на база данните от този компонент, измерван само за телевизията на Домусчиеви, тя опитва да продава рекламно време. Което не било коректно спрямо всички останали участници.

„До тази дата системата на ГАРБ не е отчитала този компонент в аудиторните данни. Агенциите, като абонати и ползватели на системата, не сме запознати с начина на дефиниране и генериране на тази допълнителна аудитория, както и с начина, по който се разпределя в отделните възрастови под-групи“, се посочва в писмото от БАКА.

Оттам допълват, че „тези промени и предизвиканите от тях последствия водят до поредното объркване на работата ни с рекламодателите и се създават предпоставки за много разминавания при отчитането на кампаниите в телевизионните канали от групата на Нова“. Това се виждало дори само от няколкото дни от месец май, за които БАКА разполага с данни от ГАРБ за „Гости“. 

„Компонентът „Гости“ е нов за системата на ГАРБ, като до момента всички рекламодатели и агенции, които вече повече от 10 години работим с тези данни, не сме изисквали да бъде добавен. Не са го изисквали и медийните групи, които измерват аудиторията си с "ГАРБ аудиенс межърмент България" (bTV Media Group, БНТ, Bulgaria ON AIR и всички останали, които се мерят по ГАРБ)“, се посочва още в писмото.

Оттам настояват „предвид тези обстоятелства, предизвикващи нееднозначност и изкривявания в резултатите от системата за измерване на аудиторията“, да бъде „преосмислено това нововъведение за системата на ГАРБ, добавено изключително и само по ваше (на Нова тв) настояване".

„Рекламният пазар в последните месеци, както всички усещаме, е силно стресиран от всички неочаквани събития, от промените в социалното поведение и от неясното темпо на налагане на „новото нормално“. Обръщаме се към вас с молба, но предвид и гореизложеното с гореща препоръка, да не изисквате от агенциите да се работи с некоректно добавени и неясно дефинирани целеви групи. Сигурни сме, че желанието и амбицията на всяка от страните (медии, рисърч, рекламодатели, агенции) е да сме максимално ангажирани с положителното развитие и поне частично възстановяване на рекламния ни пазар в следващите месеци, до края на годината“, завършва писмото.

Държавната реклама – само при най-рейтинговите медии

Всичко казано до тук е от значение за частния рекламен пазар. Но може да се окаже от значение и за „рекламите“, идващи от страна на държавата. Тук влиза ТОТО-то. И не само.

Връщаме се към 30 март, малко преди Нова да уведоми Nielsen, че вече ще се мери при ГАРБ, но след като ГАРБ е започнала да отчита покачващите ѝ се рейтинги. Тече комуникация между членовете на Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО), в която, известно е, членуват най-големите медии. Обсъжда се писмо, с адресат премиерът Бойко Борисов. А темата на писмото е:

„Насочване на комуникационните кампании по оперативни програми и тези, разходващи обществени средства, към традиционните електронни медии, които достигат до най-широка аудитория и се ползват с най-голямо обществено доверие, доказано през призмата на гледаемостта.“

В него се говори за щетите, които пандемията е нанесла върху рекламните приходи на медиите, в т.ч. от спортни събития - за телевизионните програми със спортен профил.

Изтъква се, че „радиото и телевизията се възприемат като много надежден източник на информация и представляват основния източник на сведения за голяма част от населението в България. Около 2 700 000 домакинства в България гледат телевизия. Радиото достига до близо 90% от населението в България на месечна база“. 

И в тази връзка се предлага: „всяка комуникационна кампания, която държавата планира и се очаква да бъде финансирана с ограничените публични средства, вкл. реклама на търговски дружества с държавно участие, Българския спортен тотализатор и/или по оперативни програми, да бъде насочена с приоритет съобразно българската аудитория, до която съответните медии достигат“. А мотивът: „Така ще може да бъде най-ефективно използван ограниченият европейски и държавен ресурс.“

На финала се посочва, че медиите се мерят от независими агенции, а по отношение на радиата можело да се приложат данните от Комисията за регулиране на съобщенията и НСИ. „Считаме, че тези данни са добър и обективен критерий за ефективно разходване на средства за достигане на информацията до населението“, завършва проектописмото на АБРО. 

Източници на Клуб Z споделят, че за така изготвеното предложение до Борисов от името на АБРО са настоявали от Нова. Но то е срещнало вътрешна съпротива. Видима обаче е нишката между рейтингите, ТОТО-то и държавният ресурс изобщо.

Клуб Z потърси за коментар ръководството на Нова тв - чрез телефонни обаждания и sms. До момента нямаме отговор. Но ако такъв пристигне - ще бъде публикуван.

„Паметна записка“

Така стигаме до датата 18 май, когато вече традиционно – чрез профила си във фейсбук Божков публикува и „паметна записка“, подписана на 10 юли 2019 г. от него и от Кирил Домусчиев, който от три месеца вече е собственик на Нова. Според нея Божков се ангажира да плаща за ефира Нова за лотарията си 20 милиона лева без ДДС на година – за срок от 10 години. По-късно публикува и два договора – единият от 2018 г., подписан при старото ръководство на медията, а вторият – от август 2019-а – месец след въпросната „паметна записка“. От данните в тях става ясно, че лотарията се е рекламирала преди две години за малко над 8 милиона лева в Нова, а година по-късно – за 20 милиона.

Ако оставим настрана видимата разлика в сумите, по-любопитното в този сюжет се съдържа в отговора на Домусчиев от същия ден. Освен, че заявява, че Божков е плащал и по-големи суми в телевизията отпреди той да стане неин собственик, по-голямата част от отговора е посветена на сезирането на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) за сключен назад във времето договор между ТОТО-то и бТВ (вече изтекъл).

Този анонс на Домусчиев остана като кръпка насред отговора му за „паметната записка“, защото в нито един момент от дубайско-софийската комуникация бТВ не е била споменавана.

Случайно или не обаче, малко преди Домусчиев да анонсира сезирането на КЗК, в свързваната с Делян Пеевски агенция „Блиц“ се появи материал, посочен като „разследване“ за въпросния договор между бТВ и тотализатора. Става въпрос за договор, сключен през 2016 г., по силата на който тотализаторът излъчва тиражи в ефира на медията, като стойността му за период от близо 4 години е 8 милиона лева. Твърди се, че в този договор има клауза, според която ТОТО-то не трябва да сключва договор за това време с конкурентната Нова. 

Когато властта легитимира

бТВ, ръководството ѝ и Васил Божков напоследък са спрягани „в едно изречение“ във всички медии, славославещи властта, като общото внушение е, че обвиняемият „изгнаник“ в Дубай „държи“ тази телевизия. Тези твърдения всеки ден са легитимирани и от властта – на най-високо равнище. Факт – именно в ефира на бТВ Божков даде последното си интервю, което все още отеква с недадените отговори Vladi Goranov Владислав Горанов ли е и оказвал ли е протекция на бизнеса на Божков чрез „ценни указания“ към Държавната комисия по хазарта, чийто принципал е финансовият министър. 

Изборът на Божков за тв изява не е нелогичен, предвид факта, че определи Пеевски като „паяк“, плетящ мрежи, а вторият е „гост“ като дарител покрай коронавируса във всяка новинарска емисия на Нова. На властта обаче откровено не ѝ харесва да ѝ бъдат задавани въпроси покрай изнасяните от хазартния бос информации, защото в съзвучие с медиите, които я хвалят, започна атака по бТВ.

"Няма на "Божков ТВ" да се хвана на въпроса" – заяви премиерът, помолен за коментар по сагата с акциите на „Левски“.

На журналист на бТВ пък три пъти му се наложи да попита Горанов той ли е Vladi Goranov, тъй като министърът отказваше да отговори на този лесен въпрос. Срещу което получи обвинение в „нездрав интерес“ от страна на медията към темата, както и:  

"Няма да ви наричам, че сте негова телевизия, защото не ми е в стилистиката..."

В хора се включи днес и съпредседателят на малката управляваща коалиция "Обединени патриоти" Валери Симеонов, за да заяви:

"То и зад бТВ стоят много други интереси, защо не се занимаваме и с тях..."

Видимо, в тази история всеки има интереси. Как ще се развие - предстои да видим. Икономиката тепърва ще се възстановява от коронакризата, а с това и рекламният бранш; ТОТО-то набира скорост, бТВ я чака нов собственик, а всички нас - нови парламентарни и президентски избори...

Коментари

Gotse Delchev's picture
Gotse Delchev
Gotse Delchev

НЕ ЗНАЯ КОЙ ИЛИ КОИ СА УЧАСТВАЛИ В

НАПИСВАНЕТО НА СТАТИЯТА, НО СТАТИЯТА Е ЗНАМЕНАТЕЛНА.

Явно в България калта е заляла и залива всички сфери. Явно е и, че "Светата Троица", спомената от Божков, ще вземе камшика на рекламата и многото пари в свои ръце. В тази сага Божков вече е покойник, но той е онаследен от много по-мощни от него играчи.

Остава само един неизяснен въпрос - докога един от героите ще се отрича от името си?

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Къде ще почивате на официалните празници през септември?