Техногигантът Google въвежда нов стандарт за сигурност в удостоверяването на писмата в популярния си мейл клиент Gmail, обявиха от компанията.

Става дума за маркиране на имейли от потвърделни официални адреси с логото на съответната компания. Google ще проверява дали конкретен имейл адрес принадлежи на конкретна фирма, като така ще ограничава фишинга и други злонамерени атаки през електронната поща.

За целта компаниите ще трябва да минат сертифициране с външни независими органи, Entrust Datacard и DigiCert.

Така например следващия път, в който получите имейл, уж от известна компания, ще знаете да не го отваряте, ако няма официалното лого на гиганта в безалкохолните напитки. Ако пък го има, можете да сте сигурни, че идва именно от тази компания. Досега човек трябваше ръчно да проверява дали имейл адресът @nap.bg например е измислица на интернет измамник, или е истински имейл от любимата ни българска институция.

От компанията призовават фирмите, които искат да създадат надежден имейл бюлетин, да се възползват от силната автентификация.