Агенция "Пътна инфраструктура" открива процедура по определяне на изпълнител за строителството на югоизточния обход на Пловдив. Трасето ще бъде с дължина от 4,8 км., а индикативната или прогнозна стойност за работата е 42 млн. лв. без ДДС. На практика това означава, че километър от пътя ще струва около 10 млн. лв. и то при положение, че в плановете няма особени усложнения - виадукти, мостове, естакади. Ще се изгради само един надлез над жп линията Пловдив - Димитровград.

Така традицията от последните години километър разстояние на обходите в страната да струват повече и от магистралите се запазва. Припомняме, че почти същата дължина от обхода на Бургас струваше над 50 млн. лв.

Всички средства по изграждането ще се осигурят от държавния бюджет и няма да има никакво европейско съфинансиране.

От АПИ подчертават, че с изграждането на обхода транзитният поток, идващ от АМ „Тракия“ и Свиленград, в посока път II-86 Пловдив – Асеновград и Смолян, ще бъде изведен от чертите на град Пловдив.

Трасето на обходния път ще започва в района на пътен възел „Скобелева майка“ при 98-ми км на път II-56, ще продължава почти успоредно на ж.п. линията и ще завършва при кръговото кръстовище при 14-ти км от път II-86 Пловдив – Асеновград. Новият скоростен път с габарит 20 метра ще се влее в изградения през миналата година нов четирилентов участък от второкласния път II-86 Пловдив – Асеновград. Отсечката ще бъде с две платна, разделени със средна разделителна ивица, с по две ленти за движение в посока и банкети.  

Когато проектът бъде готов, това ще бъде още една стъпка към извеждането на движението от Пловдив, но вторият по големина град в България продължава да няма напълно готов околовръстен път в цялост.