Скандалът с вредните емисии се отрази върху продажбите на Volkswagen. През септември новорегистрираните коли на концерна са се увеличили с 8,3% при среден ръст на пазара от 9,8%, показват разпространените днес данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА). Според тях собственикът на брандовете VW, Audi, Skoda и SEAT е намалил пазарния си дял на континента от 23,3% при 23,7% година по-рано.
Групата се опитва да върне доверието на потребителите, след като призна, че е инсталирала софтуер, който манипулира показанията за вредни емисии на нейните двулитрови дзелови двигатели. Заради т.нар. афера "Дизелгейт", компанията се гласи да привика в сервиза 8,5 млн. свои автомобили в цяла Европа, една от най-големите акции за всички времена.
Данните на ACEA показват, че през септември в Европа са продадени 1,39 млн. автомобили, като 9-месечните продажби са се увеличили с 8,8% до 10,8 млн. бройки. Сред компаниите, чиито продажби изпреварват тренда за растеж, са Fiat Chrysler и луксозните германски брандове Mercedes-Benz и BMW.
Според организацията през септември продажбите на нови автомобили в България са се увеличили с 19,5% на годишна база до 1872 бройки. От началото на годината ръстът е с 12,7% до 17 081 бройки. Но въпреки ръста сериозна част от предназначените за българския пазар коли се препродават в чужбина.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни