Парламентарната комисия по транспорт одобри бюджета на Министерството на транспорта за следващата година. Като цяло средствата за мегакомпаниите в сектора БДЖ, Национална компания "Железопътна инфраструктура" и "Български пощи" остават без съществена промяна. Финансовото министерство оряза само претенциите на ръководството на БДЖ за догодина да бъдат отпуснати 63 милиона лева за нови влакове. Вместо това на компанията се дават само 30 милиона лева - колкото получи и през тази година. След заседанието транспортният министър Ивайло Московски отговори на няколко въпроса на Клуб Z.

 

- Г-н Московски, има ли някакъв инвеститорски интерес към "БДЖ-Товарни превози"?

- В момента нямам актуална информация. Г-н Караниколов от Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол вероятно има повече информация какво се случва.

- А вие последно какво знаете?

- Последно говорихме преди десетина дни. Нямаше опашка от инвеститори, които да искат да купят компанията. Така че...

- Наистина ли кредиторите на БДЖ в момента извършват опис на сградите на компанията?

- Да. Трудно е да постигнем разбирателство с тях. Това е нормално. Те вече ни чакат 7-8 години. Мисля, че нервите им за търпение и чакане вече са се изчерпали.

- От бюджета пари не могат ли да се намерят?

- Ние сме водили многократно разговори. На мен ми е обяснено, че при положение, че когато са теглени тези заеми не е имало държавна гаранция, няма как да обременим данъкоплатците да погасят дълговете на железницата. Затова почнахме да търсим ресурс вътре в системата.

- Ще има ли съкращения на влакове и персонал в БДЖ?

- В момента нямаме такива теми.