Кабинетът отпусна 991 128 лева на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, за нуждите на Авиоотряд 28. Средствата отиват за покриването на разходи по извършването на базово техническо обслужване на самолет "Еърбъс A319". Това е решил Министерският съвет на днешното си заседание.
Такова обслужване се прави веднъж на две години. То се извършва с цел поддържане на постоянна летателна годност, повишаване безопасността и сигурността на полетите, базовото техническо обслужване на самолет Еърбъс A319, уточняват от кабинета.
От 28 май 2009 г., когато самолетът е приет за експлоатация в Авиоотряд 28, са извършени 5 базови технически обслужвания. Последното, правено през тази година, е с най-голям обем от изпълнени дейности и поради това, продължителността и стойността на прегледа е най-висока.
"Еърбъс А319" бе купен през 2009 г., докато титуляр на транспортното министерство бе Петър Мутафчиев. Самолетът струваше около 45 млн. долара и трябваше да бъде изплатен за пет години на 60 вноски.
Около тази машина има по-малко проблеми отколкото около другия правителствен самолет "Фалкон", чиито колесници на няколко пъти не се отваряха. През февруари 2015 г. фалконът, заедно с Борисов на борда, не прибра колесника си и трябваше да лети един час над София, за да изгори горивото си. Машината даже стана известна като "куция фалкон".
„Кръжим в тъмното над София, гледам долу Банкя, къщата ми, а нямам парашут“, описа по-късно пред журлналисти в Брюксел ситуацията премиерът.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни