Групата "Вокс Медия" (Vox Media) обяви днес, че е придобила "Ню Йорк Медия" (New York Media), която включва престижното списание "Ню Йорк", както и някои известни сайтове, предаде Франс прес, информира БТА.

В съобщение до медиите двете групи представиха операцията като сливане.

Фактът, че главният изпълнителен директор на "Vox Media" Джим Банкоф беше обявен за бъдещ шеф на новата съвместна компания, която ще се нарича "Vox Media", показва кой ще има по-голямо влияние в компанията.

Освен това според в. "Ню Йорк таймс" ("New York Times") става дума за придобиване, а не за сливане. В замяна на това "Ню Йорк Медия" ще получи миноритарно участие в капитала на новата група.

Стартирало като списание през 1968 година, "Ню Йорк" наложи тон и проницателни анализи, които го направиха много популярно.

Много от статиите му са послужили за телевизионни филмови адаптации като "Американски гангстер", "Треска в събота вечер" или "Да свалиш Уолстрийт".

Списанието е създало няколко специализирани интернет сайта с голяма аудитория - "Валчър" - "Vulture" (за популярна култура) и "Граб стрийт"- "Grub Street" (за гастрономия).

"Вокс медия" е дете на интернет, създадена е през 2005 година от сайта Ес Би нейшън (SB Nation), платформа за спортна журналистика, която включва няколко десетки подразделения.