Article_top

Китайският гигант "Коско" (Cosco) е на път да започне преговори с гръцкото правителство за условията, които ще му позволят да разшири своя генерален план за инвестиции в пристанището на Пирея от одобрените понастоящем 600 милиона евро до пълната му сума от 900 милиона с построяването на нов, четвърти, терминал за контейнери, пише електронното издание на атинския всекидневник "Катимерини", цитиран от агенция "Фокус".

Гръцкият премиер Кириакос Мицотакис и китайският президен Си Цзинпин преговаряха в Шанхай през миналата седмица и в Атина в понеделник. След разговорите стана ясно, че незабавно ще се пристъпи към реализация на всички лицензирани проекти от генералния план на "Коско", като се започне от разширяването на круизния терминал и строежа на нов пътнически терминал, за който вече са завършени процесите по отдаване на концесия и схемата за финансиране.

Пекин и Атина са единодушни в плановете си да направят Пирея най-голямото пристанище в Европа. След като Си написа статия за „Катимерини“, в която обяви пристанището на Пирея за „главата на дракона“, той и Мицотакис посетиха заедно инсталациите на "Коско" в понеделник.

Няколко часа по-рано в Атина министърът на корабоплаването Янис Плакиотакис и председателят на "Коско" Сю Лиронг подписаха споразумение, което подчертава волята на двете страни за преодоляване на всякакви препятствия, така че генералният план на китайската компания в Пирея да бъде изпълнен, тъй като това е основен приоритет за Пекин.

В същото време заместник-председателят на Европейската инвестиционна банка Андрю Макдауъл, директорът на дъщерното дружество на "Коско Пиреус порт оторити" (Cosco Piraeus Port Authority) Танасис Лиагос и председателят на Китайската банка за износ-внос Су Сяолян подписаха друго споразумение за финансирането от инвестиционния план на Cosco, който първоначално включва 100 милиона евро плюс още 40 милиона евро на по-късен етап.

Седмица по-рано Мицотакис започна дискусията в Шанхай за компенсационните мерки на "Коско" за местното население в Пирея и другите общини до пристанището, за да елиминира резервите и възражения и да гарантира, че четвъртият контейнерен терминал за 300 милиона евро се радва на широко одобрение. Четвъртият терминал трябва да повиши капацитета на пристанище Пирея от 7 милиона контейнери, обработвани годишно, предвидени за 2021 г., до 10 милиона.

 

Китайският гигант "Коско" (Cosco) е на път да започне преговори с гръцкото правителство за условията, които ще му позволят да разшири своя генерален план за инвестиции в пристанището на Пирея от одобрените понастоящем 600 милиона евро до пълната му сума от 900 милиона с построяването на нов, четвърти, терминал за контейнери, пише електронното издание на атинския всекидневник "Катимерини", цитиран от агенция "Фокус".

Гръцкият премиер Кириакос Мицотакис и китайският президен Си Цзинпин преговаряха в Шанхай през миналата седмица и в Атина в понеделник. След разговорите стана ясно, че незабавно ще се пристъпи към реализация на всички лицензирани проекти от генералния план на "Коско", като се започне от разширяването на круизния терминал и строежа на нов пътнически терминал, за който вече са завършени процесите по отдаване на концесия и схемата за финансиране.

Пекин и Атина са единодушни в плановете си да направят Пирея най-голямото пристанище в Европа. След като Си написа статия за „Катимерини“, в която обяви пристанището на Пирея за „главата на дракона“, той и Мицотакис посетиха заедно инсталациите на "Коско" в понеделник.

Няколко часа по-рано в Атина министърът на корабоплаването Янис Плакиотакис и председателят на "Коско" Сю Лиронг подписаха споразумение, което подчертава волята на двете страни за преодоляване на всякакви препятствия, така че генералният план на китайската компания в Пирея да бъде изпълнен, тъй като това е основен приоритет за Пекин.

В същото време заместник-председателят на Европейската инвестиционна банка Андрю Макдауъл, директорът на дъщерното дружество на "Коско Пиреус порт оторити" (Cosco Piraeus Port Authority) Танасис Лиагос и председателят на Китайската банка за износ-внос Су Сяолян подписаха друго споразумение за финансирането от инвестиционния план на Cosco, който първоначално включва 100 милиона евро плюс още 40 милиона евро на по-късен етап.

Седмица по-рано Мицотакис започна дискусията в Шанхай за компенсационните мерки на "Коско" за местното население в Пирея и другите общини до пристанището, за да елиминира резервите и възражения и да гарантира, че четвъртият контейнерен терминал за 300 милиона евро се радва на широко одобрение. Четвъртият терминал трябва да повиши капацитета на пристанище Пирея от 7 милиона контейнери, обработвани годишно, предвидени за 2021 г., до 10 милиона.

Коментари

Martin Martinov's picture
Martin Martinov
САМОсеПИТАМ

А!!!

След като през 2014-та НКЖИ и БДЖ отказаха милионите юани.. И Баце го нямаше в хотел ХАЯТ в Белград на 17 ДЕКЕМВРИ да си турга подписа...
Драконът каза - дръжте си незаобиколимото геостратегическо положение. И си мечтайте някакъв си център за Европата да бъдете..
И дракона ни заобиколи и той..
После тръчкахме до Пекина..Мемурандум за махане с кърпички, га китайското карго фучи покрай оградката ни.. Ма то мемурандумите затуй са подписват - щото те я станат, я не станат..
На форума в Пекин нас пак не ни каниха и ни нямаше..
Щото там бяха 60-те страни, които ПОДПИСАХА МЕЖДУДЪРЖАВНИ договори..
Ама то ний - нъл сме шампиони в тичането след събитията и най-вече - след питомния заек..
Продължаваме да си тичкаме..

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какво искате да ви донесе Дядо Коледа?