Търговията в интернет в България печели все по-голям пазарен дял за поредна година и продължава да увеличава печалбите си. Това заяви днес пред БНР председателят на Българската е-комерс асоциация Жанет Найденова. 

"Обемът на онлайн търговията – бизнес към краен потребител, за 2019 г. достига 1,750 млрд. лв. за България. В сравнение с предишните години е най-високият резултат. 2019-а спрямо 2018-а ръстът на пазара е 30%. В Европа ръстът на 2019-а спрямо 2018-а година на този пазар е 14%"

Според данните на асоциацията - най-купуваните стоки онлайн са мода, спортни изделия и обувкия. Следват най-вече стоките за дома, играчки, мебели, храна, напитки и различни стоки за ежедневна употреба. 

През последните години се наблюдава и тенденция към увеличаване на ръста на онлайн продажбите на туристическите услуги, самолетните билети и целите туристически пакети. 

Донякъде изненадваща е разбивката на пазаруващите онлай, що се отнася до това откъде се купува най-често - от град или от село. Справката показва, че жителите на градовете водят в класацията с 22% от ръста през последните 2 години, но не може да се каже, че селата изостават сериозно - те генерират почти 18% от продажбите. 

Повечето от потребителите (88%) пазаруват от български онлайн магазини, 35% купуват от онлайн магазини в ЕС и само 17,2% - от магазини извън ЕС.

Тук се налага едно уточнение - много от електронните магазини, които предлагат стоки в сайтове на български език и за българските потребители, всъщност са базирани в чужбина - най-вече в Румъния и страни от Централна Европа. 

Според Жанет Найденова Асоциацията очаква ръстът да продължи и през тази година. Ще расте броят и на електронните магазини, заедно с новите маркетингови средства, които се появиха покрай масовата инвазия на социалните платформи.