Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова разкри кой се опитва да свали правителството на Бойко Борисов от власт.

"Не ни е страх от бухалки. Искаме да покажем воля и решителност. Удобна теза е да ни пришиват към икономически кръгове и квадрати. От януари до март да текат опити да се дестабилизира страната през медии, фейсбук и зелени", заяви тя в сутрешният блок на Нова телевизия. 

И добави:

"Тези които най-много говорят за предсрочни избори, най-много ги е страх от тях."

Павлова обясни още, че в момента няма имитация на война с мощни икономически субекти, а реални действия.

"Нямаме зависимости, работим експертно, усвояваме евросредствата и правим всичко прозрачно", коментира Павлова по повод спирането на търга за магистрала "Хемус".

Тя обясни, че всъщност нямало никакво разминаване между думите на премиера Бойко Борисов, който от Прага обясни, че търговете се спират заради съмнения, че зад компаниите спечелили процедурите стоят ДПС депутата Делян Пеевски и шефа на "Лукойл" Валентин Златев, и становището на нейното министерство, че търговете се прекратяват поради липса на финансиране. 

"Посланието на премиера е ясно. Разграничаваме се от опитите да бъдем вкарани в някаква зависимост. Процедурата бе законосъобразно, но не искаме да остане сянката за нещо скрито", обясни министърът.

Също така било вярно и това, че чисто формално тази обществена поръчка е обявена като такава, която ще се финансира по ОП "Транспорт".

"Средствата за пътища в новия програмен период са много по-малко от тези през предходния и ще бъда усвоени изцяло с построяването на трите оставащи участъка от магистрала "Струма" и Западната дъга. Не стигат и за Хемус. Затова ще има нова процедура с ъс средства от държавния бюджет", разкри плановете Павлова.

Според нея нямало проблем и заподозрените имена на Пеевски и Златев да участват в новата процедура, ако отговарят на изискванията за участие в бъдещия търг. Колкото до постигнатата цена при вече отменения търг, министър Павлова бе категорична, че тя е напълно реална, което се доказвало от сходните финансови параметри на 11-те подадени оферти.

"През 2014 г. индикативната стойност от 430 млн. лева е направена без реален технически проект. След като го направихме през 2015 г. се оказа, че строителството ще е много по-скъпо - освен линейна част има и три големи тунела, три пътни виадукта, пътни възли, подлези и надлези. Чисто математическото изчисление на цена на километър не е коректно. Магистрала "Тракия" е в равнина, а "Хемус" е на тежък и пресечен терен. Строителството излиза 10-20 пъти по-скъпо в нелинейната част", обясни Павлова.

Тя обясни и откъде ще дойдат парите за новата тръжна процедура. 

"Няма европейски пари за "Хемус", но благодарение на свръхприходите от борбата с контрабанда и ще го финансираме поетапно за 4 години", каза Павлова.

Според нея новата процедурата ще бъде обявена веднага след като минат сроковете за обжалване на спрения преди ден търг.