Article_top

- Г-н Новаков, факт е, че с помощта на европейското финансиране пътната мрежа у нас все повече се разширява. Можем ли да очакваме този процес да продължи и в следващия мандат на Европарламента?

Отдавна е ясно, че решението да се инвестира именно в развитие на пътната инфраструктура, е било изключтелно правилно. И премиерът Бойко Борисов е постъпил точно както се прави. Имах разговор в Девин с човек, който ми каза, че е картограф. Оказа се, че картографите в България не смогват да обновяват пътната мрежа в страната, да обновяват навигациите и картите, защото все повече пътища се прокарват и все по-нови кръстовища има по тях. Той ми обясни, че за да може навигациите да са актуални, всеки месец трябва да се ъпдейтват, защото всеки месец се появяват нови пътища или нови кръстовища, които трябва да се отбележат.

Европейският парламент одобри предложението на Европейската комисия да се увеличат парите за България, включително за съвсем традиционни политики като развитие на пътната инфраструктура. И ми се струва напълно реалистично не само да запазим тези темпове, а и да ги ускорим. По всичко личи, че ще имаме нужда от все по-широки магистрали, все по-бързи влакове, повече летища и по-широки пристанища.

- Според доклад на Европейската сметна палата нивото на грешка при управлението на европейските средства в България е в пъти под средното за ЕС. В България обаче усещането, че с европейските средства се злоупотребява и контролът върху тях е слаб, е доста сериозно. Как ще коментирате?

В доклада средното ниво на грешка в ЕС е 0,44%. В България е 0,12%. В пъти по-ниско е нивото на грешка и злоупотреба с европейски средства. Радвам се, че това идва именно от Европейската сметна палата. Едва ли някой би подложил на съмнение нейната компетентност и обективност. Тя е базирана в Люксембург, не е в София. Това е доказателство, че дори тогава, когато има лоши проекти, те стават обществено достояние. Това е добре, очистващо е за системата. Но не може да лепне петно върху всички проекти, които се изпълняват в България. В болшинството си те са полезни за хората и парите отиват по предназначение. Призовавам гражданите да подават сигнали, когато имат данни за нередности, за да могат те да се разследват.

- Българската програма на ЕС - АЛЕКО, вече дава резултати. Бихте ли казал малко повече за нея?

Програмата се казва АЛЕКО. Тя финансира млади предприемачи, които искат да правят бизнес. Те могат да отдидат в Америка, Синагупр или Израел, да се учат на бизнес и да се върнат и да го приложат в България. Програмата е финансирана с почти 1 млн. евро от ЕК. Има 120 места за млади хора, които искат да пътуват и да се учат на предприемачество. Преди няколко дни замина първият българин по нея - в Пенсилвания, САЩ, със стипендия от почти 4 хил. евро. Това ме кара да се гордея. Отне ми три години да докараме дотук програмата. Надявам се този човек да се върне, да разкрие работни места у нас и да подпомогне новото поколение български предприемачи. Всички билети, купени по АЛЕКО са двупосочни.

- Вие лично за какво ще работите в следващия Европарламент?

Основна задача за мен ще бъде да гарантирам достатъчно финансиране за България. Вече имаме всички основания да смятаме, че това ще се случи. Второто е да пазя интереса на българския транспортен бранш и да приемем такива регулации в пакет "Мобилност", които не ощетяват нашите превозвачи.

- Как ще коментирате твърденията, че пакет "Мобилност" все пак има социална насоченост и се опитва да подобри условията на труд и заплащането на българските шофьори?

Има такава теза. Целият пакет беше представен именно като социален пакет, който подобрява условията на труд на шофьорите. Но това е вярно само донякъде. Пакетът се ползва за претекст да се въведат мерки, които са изключително протекционистки. Как връщането на камиона ще помогне да живее по-добре един шофьор? Освен да фалира фирмата, в която работи. Аз съм съгласен, че шофьорът трябва да спи в хотел тогава, когато има хотели. Когато няма хотел не можем да го оставим полето и да му забраним да спи в кабината. Аз съм съгласен, че заплатата на шофьора трябва да е достойна и трябва да отговаря на неговия труд и че превозвачите трябва да плащат осигуровки. Но не като се приемат мерки, които ги фалират. И накрая нашите шофьори ще получават ниски заплати или ще отидат да работят в Германия и Франция. Транспортният бранш има проблеми за решение. Но това решение не е пакет "Мобилност".

- Как оценявате предизборната кампания? На старта ГЕРБ не беше в добра позиция, но всички социолози вече отчитат, че партията отново е първа политическа сила.

В началото на кампанията имаше много смесени чувства. Вървеше, тежко, трудно. Имаше хора, които бяха разколебани. Сега, 4 седмици по-късно, съм уверен в успеха. И то не заради друго, а заради реакциите на хората. Показахме, че не сме като другите, че можем да посочим грешките, които сме допуснали, че можем да ги отстраним и да продължим напред.

КУПУВАНЕТО И ПРОДАВАНЕТО НА ГЛАСОВЕ Е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ

 

- Г-н Новаков, факт е, че с помощта на европейското финансиране пътната мрежа у нас все повече се разширява. Можем ли да очакваме този процес да продължи и в следващия мандат на Европарламента?

Отдавна е ясно, че решението да се инвестира именно в развитие на пътната инфраструктура, е било изключтелно правилно. И премиерът Бойко Борисов е постъпил точно както се прави. Имах разговор в Девин с човек, който ми каза, че е картограф. Оказа се, че картографите в България не смогват да обновяват пътната мрежа в страната, да обновяват навигациите и картите, защото все повече пътища се прокарват и все по-нови кръстовища има по тях. Той ми обясни, че за да може навигациите да са актуални, всеки месец трябва да се ъпдейтват, защото всеки месец се появяват нови пътища или нови кръстовища, които трябва да се отбележат.

Европейският парламент одобри предложението на Европейската комисия да се увеличат парите за България, включително за съвсем традиционни политики като развитие на пътната инфраструктура. И ми се струва напълно реалистично не само да запазим тези темпове, а и да ги ускорим. По всичко личи, че ще имаме нужда от все по-широки магистрали, все по-бързи влакове, повече летища и по-широки пристанища.

- Според доклад на Европейската сметна палата нивото на грешка при управлението на европейските средства в България е в пъти под средното за ЕС. В България обаче усещането, че с европейските средства се злоупотребява и контролът върху тях е слаб, е доста сериозно. Как ще коментирате?

В доклада средното ниво на грешка в ЕС е 0,44%. В България е 0,12%. В пъти по-ниско е нивото на грешка и злоупотреба с европейски средства. Радвам се, че това идва именно от Европейската сметна палата. Едва ли някой би подложил на съмнение нейната компетентност и обективност. Тя е базирана в Люксембург, не е в София. Това е доказателство, че дори тогава, когато има лоши проекти, те стават обществено достояние. Това е добре, очистващо е за системата. Но не може да лепне петно върху всички проекти, които се изпълняват в България. В болшинството си те са полезни за хората и парите отиват по предназначение. Призовавам гражданите да подават сигнали, когато имат данни за нередности, за да могат те да се разследват.

- Българската програма на ЕС - АЛЕКО, вече дава резултати. Бихте ли казал малко повече за нея?

Програмата се казва АЛЕКО. Тя финансира млади предприемачи, които искат да правят бизнес. Те могат да отдидат в Америка, Синагупр или Израел, да се учат на бизнес и да се върнат и да го приложат в България. Програмата е финансирана с почти 1 млн. евро от ЕК. Има 120 места за млади хора, които искат да пътуват и да се учат на предприемачество. Преди няколко дни замина първият българин по нея - в Пенсилвания, САЩ, със стипендия от почти 4 хил. евро. Това ме кара да се гордея. Отне ми три години да докараме дотук програмата. Надявам се този човек да се върне, да разкрие работни места у нас и да подпомогне новото поколение български предприемачи. Всички билети, купени по АЛЕКО са двупосочни.

- Вие лично за какво ще работите в следващия Европарламент?

Основна задача за мен ще бъде да гарантирам достатъчно финансиране за България. Вече имаме всички основания да смятаме, че това ще се случи. Второто е да пазя интереса на българския транспортен бранш и да приемем такива регулации в пакет "Мобилност", които не ощетяват нашите превозвачи.

- Как ще коментирате твърденията, че пакет "Мобилност" все пак има социална насоченост и се опитва да подобри условията на труд и заплащането на българските шофьори?

Има такава теза. Целият пакет беше представен именно като социален пакет, който подобрява условията на труд на шофьорите. Но това е вярно само донякъде. Пакетът се ползва за претекст да се въведат мерки, които са изключително протекционистки. Как връщането на камиона ще помогне да живее по-добре един шофьор? Освен да фалира фирмата, в която работи. Аз съм съгласен, че шофьорът трябва да спи в хотел тогава, когато има хотели. Когато няма хотел не можем да го оставим полето и да му забраним да спи в кабината. Аз съм съгласен, че заплатата на шофьора трябва да е достойна и трябва да отговаря на неговия труд и че превозвачите трябва да плащат осигуровки. Но не като се приемат мерки, които ги фалират. И накрая нашите шофьори ще получават ниски заплати или ще отидат да работят в Германия и Франция. Транспортният бранш има проблеми за решение. Но това решение не е пакет "Мобилност".

- Как оценявате предизборната кампания? На старта ГЕРБ не беше в добра позиция, но всички социолози вече отчитат, че партията отново е първа политическа сила.

В началото на кампанията имаше много смесени чувства. Вървеше, тежко, трудно. Имаше хора, които бяха разколебани. Сега, 4 седмици по-късно, съм уверен в успеха. И то не заради друго, а заради реакциите на хората. Показахме, че не сме като другите, че можем да посочим грешките, които сме допуснали, че можем да ги отстраним и да продължим напред.

КУПУВАНЕТО И ПРОДАВАНЕТО НА ГЛАСОВЕ Е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какво искате да ви донесе Дядо Коледа?