Article_top

Светослав Метанов

Първият нов електрически локомотив на българска жп компания, купен след идването на демократичните промени у нас, вече е в България.

Машината е от модела Vectron. Произведена е от германския концерн "Сименс" и ще обслужва товарите на компанията "ПИМК Рейл". Името на локомотива е Калина. 

ПИМК ООД е една от най-големите компании за международен автотранспорт в България и има сериозни планове съвсем скоро да навлезе и в жп транспорта. Компанията вече получи лиценз за товарен жп превозвач и в момента изчаква втория документ, който ѝ е необходим да стартира дейност - сертификат за безопасност от Агенция "Железопътна администрация".

Пловдивският превозвач в момента осигурява основната част от товарите по интермодалната жп линия Русе - Нюрнберг, Германия, която се обслужва от "ДБ Шенкер". От общо 35 ремаркета в композицията 23 са собственост на ПИМК.

Освен "Калина" в новия жп превозвач ще има и втори чисто нов локомотив, който също се чака да дойде от "Сименс". ПИМК са поръчали и 17 двойни вагона от жп завода в град Септември.

 
Снимки Българските локомотиви

Първият нов електрически локомотив на българска жп компания, купен след идването на демократичните промени у нас, вече е в България.

Машината е от модела Vectron. Произведена е от германския концерн "Сименс" и ще обслужва товарите на компанията "ПИМК Рейл". Името на локомотива е Калина. 

ПИМК ООД е една от най-големите компании за международен автотранспорт в България и има сериозни планове съвсем скоро да навлезе и в жп транспорта. Компанията вече получи лиценз за товарен жп превозвач и в момента изчаква втория документ, който ѝ е необходим да стартира дейност - сертификат за безопасност от Агенция "Железопътна администрация".

Пловдивският превозвач в момента осигурява основната част от товарите по интермодалната жп линия Русе - Нюрнберг, Германия, която се обслужва от "ДБ Шенкер". От общо 35 ремаркета в композицията 23 са собственост на ПИМК.

Освен "Калина" в новия жп превозвач ще има и втори чисто нов локомотив, който също се чака да дойде от "Сименс". ПИМК са поръчали и 17 двойни вагона от жп завода в град Септември.

Коментари

Анонимен's picture
Анонимен

Развеселен

честито
Анонимен's picture
Анонимен

Dr. Oz

Поредната гербаджийска фирма, която се отчита в Банкя. Защо не ги проверят от къде са им парите. И не стои ли зад тях някоя офшорка, регистрирана на остров Тамбукту.
Анонимен's picture
Анонимен

Genve

Браво за името!
Анонимен's picture
Анонимен

Танев

Електрическите локомотиви от БДЖ серия 61-000 са внесени също чисто нови през 1994 година, така ,че заглавието ви не е вярно

s.metanov

Г-н Танев, все пак говорите за маневрени машини, които не возят пътници и товари, нали така?
Анонимен's picture
Анонимен

Jo

Поне 6 влака ежедневно се отвозват с машини 61-ва серия, като по 5-та линия те дори не са на БДЖ ПП, а са наети от ТП.
Моля, журналистите да се осведомяват подробно преди да публикуват темите си, за да не стават за смях, както в случая.
Анонимен's picture
Анонимен

Запознат

61-000 серия возят пътнически и товарни влакове. Те не са класически маневрени локомотиви. Така, че заглавието и част-та от стаията ви са грешно написани. Редно било да го оправите. Иначе сте просто едни незапознати журналисти!
Анонимен's picture
Анонимен

Българин

Др.Оз, за теб е по-важно да няма никакъв български бизнес, отколкото да има такъв със съмнителен първоначален капитал, така ли? Смяташ ли, че ако няма големи български фирми, а само чужди такива, е по-добре? И последно, защо големите фирми да не подържат правителство, което зщитава техния интерес?
Анонимен's picture
Анонимен

Срам ме е да те нарека Българин.
ЗАЩОТО:
Да разориш това което принадлежи на обществото за да го обсебиш
С какви пари? С европейски? Това са заеми които обществото гарантира и плаща а компанията приватизира. Заем - продаване на свободата ти (заробване).
Кое и е българското на фирмата? Харчат ли пари тук? Плащат ли данъци? Подобряват ли инфраструктурата?
Ако правителството защитава техният интерес то не защитава твоят.
Анонимен's picture
Анонимен

ivankristov

бдж се води към умишлен фалит от сегашното управление, което прави това от 2009г. бдж не отделя пари за ремонти на локомотиви и вагони, но на кой му пука важно е да върви футболният отбор на изпълнителният директор владимиров - първи секретар на комсомола по времето на виденов и първанов
Анонимен's picture
Анонимен

Последните ни магистрални електровози са от средата на осемдесетте или серия 46. Нуждата от допълване на парка с нови локомотиви отдавна е налице. Не е необходимо непременно да се закупуват най-новите и най-последните модели елекрически и дизелови локомотиви. Например 100 броя евро спринтер от второто поколение като този, който беше на проби у нас през 2007 би ни вършил много добра работа. Шкодите и всички останали локомотиви, както медиите ги описват като "гробници" могат да служат още толкова, колкото досега, стига да получават някоя допълнителна капка масло и случаен оглед преди изкарване от депо.
Анонимен's picture
Анонимен

хахаха

Половината от нас едва ли ще доживеят купуването на втори локомотив!
Анонимен's picture
Анонимен

Поп редакторите

Фирмата ПИМК много добре се насочва,защото ЕС иска от 2020 да спрат всички големи камиони между държавите :)

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какво мислите за извънредното положение, въведено заради коронавируса?